waarom blijft hij hier lekken?

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Bert353
Berichten: 768
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

waarom blijft hij hier lekken?

Bericht door Bert353 »

Ik heb de tank er al eens afgehad en de dieselkraan schoongemaakt nieuw kurk ertussen, de schroefdraden schoongemaakt en met locktite terug gemonteerd, nieuwe brandstofslang, de opvoerpomp er al eens afgehad, schoongemaakt, nieuwe pakking eronder, maar hij blijft de startmotor zo nathouden! al zolang ik 'm heb.

Ik heb geen idee waarom?
iemand van jullie misschien?

attachment=1]IMG[_5667.JPG[/attachment]
IMG_5669.JPG
IMG_5669.JPG (90.71 KiB) 4688 keer bekeken
Bijlagen
mengsel van olie en dieselolie?
mengsel van olie en dieselolie?
IMG_5667.JPG (83.59 KiB) 4688 keer bekeken
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

nielsn
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 01 mei 2011 14:27
Locatie: coeovrden

Re: waarom blijft hij hier lekken?

Bericht door nielsn »

Hallo,

Misschien langs het asje van de opvoerpomp hevel? Als het daarboven verder niet lekt of vettig is.

Groet niels

antoine
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 11:31
Locatie: Gouise

Re: waarom blijft hij hier lekken?

Bericht door antoine »

Bert,
misschien heel kleine gaatjes in bodem tank ? Heb ik ook gehad . Geeft idee of tank “zweet” .
Vrgrt, Antoine
gebruik MF 168

Bert353
Berichten: 768
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: waarom blijft hij hier lekken?

Bericht door Bert353 »

dat idee heb ik soms wel, hoe heb je dat opgelost?
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

antoine
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 11:31
Locatie: Gouise

Re: waarom blijft hij hier lekken?

Bericht door antoine »

Bert,
Heb tank eraf gehaald en van binnen goed schoon gemaakt met sterke azijn en kiezels schudden . Bodem helemaal blank geschuurd en met een “ijzerlijm “ er een dun plaatje inox op gelijmd . Daarna over dat geheel een laag epoxy ( speciaal voor metaal ) gezet .
Is nu zo’n 10 jaar kurkdroog .
Vrgrt, antoine
gebruik MF 168

Bert353
Berichten: 768
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: waarom blijft hij hier lekken?

Bericht door Bert353 »

Ok, dus je hebt niets geprobeert te solderen? dat hoor je ook vaak.
heb je dat óm de fitting waar het kraantje ingedraait zit heen gelijmd? of heb je de fitting er naderhand weer terug op gezet?
(Ik denk eromheen?)
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

antoine
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 11:31
Locatie: Gouise

Re: waarom blijft hij hier lekken?

Bericht door antoine »

Bert,
Nee ik heb niet geprobeerd om te solderen want dan moet je met koper lassen wat ik niet zelf kan en verder zaten er zeker zo’n 10 hele kleine gaatjes in . Leek wel poreus .
Ja ik heb kraantje eruit gehaald en metaalplaat er omheen gelegd ( gaatje geknipt in plaat) . Metaalplaat eerst voor gevormd en tijdens lijmen vastgezet met spanbanden en daar tussen wat wiggen geplaatst zodat op de rondingen goed druk komt te staan . Ging prima.
Vrgrt, Antoine
gebruik MF 168

Bert353
Berichten: 768
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: waarom blijft hij hier lekken?

Bericht door Bert353 »

dank je.
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

GJM
Berichten: 335
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:04
Locatie: Friesland

Re: waarom blijft hij hier lekken?

Bericht door GJM »

Probeer eens een motorcycle tank sealer

https://www.thedrive.com/reviews/32202/ ... ank-sealer

Ik heb de tank van mijn oldtimer motor zo ook dicht gemaakt
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)

Plaats reactie