waarom blijft hij hier lekken?
Moderators: Tony, fergie, admin
waarom blijft hij hier lekken?
Ik heb de tank er al eens afgehad en de dieselkraan schoongemaakt nieuw kurk ertussen, de schroefdraden schoongemaakt en met locktite terug gemonteerd, nieuwe brandstofslang, de opvoerpomp er al eens afgehad, schoongemaakt, nieuwe pakking eronder, maar hij blijft de startmotor zo nathouden! al zolang ik 'm heb.
Ik heb geen idee waarom?
iemand van jullie misschien?
attachment=1]IMG[_5667.JPG[/attachment]
Ik heb geen idee waarom?
iemand van jullie misschien?
attachment=1]IMG[_5667.JPG[/attachment]
- Bijlagen
-
- mengsel van olie en dieselolie?
- IMG_5667.JPG (83.59 KiB) 4690 keer bekeken
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: waarom blijft hij hier lekken?
Hallo,
Misschien langs het asje van de opvoerpomp hevel? Als het daarboven verder niet lekt of vettig is.
Groet niels
Misschien langs het asje van de opvoerpomp hevel? Als het daarboven verder niet lekt of vettig is.
Groet niels
Re: waarom blijft hij hier lekken?
Bert,
misschien heel kleine gaatjes in bodem tank ? Heb ik ook gehad . Geeft idee of tank “zweet” .
Vrgrt, Antoine
misschien heel kleine gaatjes in bodem tank ? Heb ik ook gehad . Geeft idee of tank “zweet” .
Vrgrt, Antoine
gebruik MF 168
Re: waarom blijft hij hier lekken?
dat idee heb ik soms wel, hoe heb je dat opgelost?
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: waarom blijft hij hier lekken?
Bert,
Heb tank eraf gehaald en van binnen goed schoon gemaakt met sterke azijn en kiezels schudden . Bodem helemaal blank geschuurd en met een “ijzerlijm “ er een dun plaatje inox op gelijmd . Daarna over dat geheel een laag epoxy ( speciaal voor metaal ) gezet .
Is nu zo’n 10 jaar kurkdroog .
Vrgrt, antoine
Heb tank eraf gehaald en van binnen goed schoon gemaakt met sterke azijn en kiezels schudden . Bodem helemaal blank geschuurd en met een “ijzerlijm “ er een dun plaatje inox op gelijmd . Daarna over dat geheel een laag epoxy ( speciaal voor metaal ) gezet .
Is nu zo’n 10 jaar kurkdroog .
Vrgrt, antoine
gebruik MF 168
Re: waarom blijft hij hier lekken?
Ok, dus je hebt niets geprobeert te solderen? dat hoor je ook vaak.
heb je dat óm de fitting waar het kraantje ingedraait zit heen gelijmd? of heb je de fitting er naderhand weer terug op gezet?
(Ik denk eromheen?)
heb je dat óm de fitting waar het kraantje ingedraait zit heen gelijmd? of heb je de fitting er naderhand weer terug op gezet?
(Ik denk eromheen?)
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: waarom blijft hij hier lekken?
Bert,
Nee ik heb niet geprobeerd om te solderen want dan moet je met koper lassen wat ik niet zelf kan en verder zaten er zeker zo’n 10 hele kleine gaatjes in . Leek wel poreus .
Ja ik heb kraantje eruit gehaald en metaalplaat er omheen gelegd ( gaatje geknipt in plaat) . Metaalplaat eerst voor gevormd en tijdens lijmen vastgezet met spanbanden en daar tussen wat wiggen geplaatst zodat op de rondingen goed druk komt te staan . Ging prima.
Vrgrt, Antoine
Nee ik heb niet geprobeerd om te solderen want dan moet je met koper lassen wat ik niet zelf kan en verder zaten er zeker zo’n 10 hele kleine gaatjes in . Leek wel poreus .
Ja ik heb kraantje eruit gehaald en metaalplaat er omheen gelegd ( gaatje geknipt in plaat) . Metaalplaat eerst voor gevormd en tijdens lijmen vastgezet met spanbanden en daar tussen wat wiggen geplaatst zodat op de rondingen goed druk komt te staan . Ging prima.
Vrgrt, Antoine
gebruik MF 168
Re: waarom blijft hij hier lekken?
Probeer eens een motorcycle tank sealer
https://www.thedrive.com/reviews/32202/ ... ank-sealer
Ik heb de tank van mijn oldtimer motor zo ook dicht gemaakt
https://www.thedrive.com/reviews/32202/ ... ank-sealer
Ik heb de tank van mijn oldtimer motor zo ook dicht gemaakt
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)