Ik heb een mf35 4cil die goed loopt maar niet wil stoppen.
De branstofpomp (CAV) wil de gastoevoer niet stoppen. Als ik de
stopstang aantrek gaat hij vol gas lopen ipv stoppen. Ik heb
de pomp al open gemaakt maar ik kan geen oregelmatigheden
of stlijtage aan het stopmechaniek zien.
Wie heeft er ervaring met dit probleem of weet dit te verhelpen?
dank
Dirk-Koen
Brandstofpomp wil niet stoppen
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 02 aug 2007 11:20
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Dirk-Koen,
kans is aanwezig dat de hendel er 180º verkeerd op zit of de as zit 180º verkeerd in de pomp gemonteerd.
Groetjes,
René.
kans is aanwezig dat de hendel er 180º verkeerd op zit of de as zit 180º verkeerd in de pomp gemonteerd.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Niels,
Zo zit het dus niet in elkaar, altans niet bij de 35. Onze hanomag geeft wel volgas als je de stop niet helemaal uit trekt maar da's een bosch pomp.
Groetjes,
René.
Zo zit het dus niet in elkaar, altans niet bij de 35. Onze hanomag geeft wel volgas als je de stop niet helemaal uit trekt maar da's een bosch pomp.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Dirk, (ik laat koen wel weg)
heb even een plaatje opgedoken om een en ander duidelijk te maken.

Overigens, als je de pomp los maakt EERST alle vuil aan de buitenkant verwijderen en ZEER SCHOON werken. Pas vlakken in diesel apparatuur zijn tot de halve duizendste mm nauwkeurig dus veel vuil kan het niet verdragen.
Het plaatje laat de werking van de regulateur zien. De onderdelen A en B zijn het vlieg gewicht en de stuwbus die tegen de regulateur arm C duwen met een kracht afhankelijk van het toerental. De arm C word aan de andere kant van een tegengestelde kracht voorzien door de regulateur veer J afhankelijk van de stand van de gashendel K. De regulateur arm C zal altijd een stand in nemen die de krachten van bijde in evenwicht brengt. Die stand word dan middels de link P door gegeven aan de eigenlijke regel klep O via arm M. Omdat je tegen de wil van de regelaar de motor moet kunnen stoppen is P voorzien van een veer zodat arm M tegen deze veer in in de stop stand kunt bewegen. Dat gebeurt door middels de stop hendel G,F en strip E de arm naar de stop stand te duwen.
Nu kan het zijn dat de pin van F aan de verkeerde kant van E kan zitten of E licht niet tegen de getekende kant van M maar aan de andere kant van regelklep as O. Ik vermoed het laatste.
Groetjes,
René.
heb even een plaatje opgedoken om een en ander duidelijk te maken.

Overigens, als je de pomp los maakt EERST alle vuil aan de buitenkant verwijderen en ZEER SCHOON werken. Pas vlakken in diesel apparatuur zijn tot de halve duizendste mm nauwkeurig dus veel vuil kan het niet verdragen.
Het plaatje laat de werking van de regulateur zien. De onderdelen A en B zijn het vlieg gewicht en de stuwbus die tegen de regulateur arm C duwen met een kracht afhankelijk van het toerental. De arm C word aan de andere kant van een tegengestelde kracht voorzien door de regulateur veer J afhankelijk van de stand van de gashendel K. De regulateur arm C zal altijd een stand in nemen die de krachten van bijde in evenwicht brengt. Die stand word dan middels de link P door gegeven aan de eigenlijke regel klep O via arm M. Omdat je tegen de wil van de regelaar de motor moet kunnen stoppen is P voorzien van een veer zodat arm M tegen deze veer in in de stop stand kunt bewegen. Dat gebeurt door middels de stop hendel G,F en strip E de arm naar de stop stand te duwen.
Nu kan het zijn dat de pin van F aan de verkeerde kant van E kan zitten of E licht niet tegen de getekende kant van M maar aan de andere kant van regelklep as O. Ik vermoed het laatste.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 02 aug 2007 11:20