Brandstofpomp wil niet stoppen

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Dirk-Koen op ten Noort

Brandstofpomp wil niet stoppen

Bericht door Dirk-Koen op ten Noort »

Ik heb een mf35 4cil die goed loopt maar niet wil stoppen.
De branstofpomp (CAV) wil de gastoevoer niet stoppen. Als ik de
stopstang aantrek gaat hij vol gas lopen ipv stoppen. Ik heb
de pomp al open gemaakt maar ik kan geen oregelmatigheden
of stlijtage aan het stopmechaniek zien.
Wie heeft er ervaring met dit probleem of weet dit te verhelpen?
dank

Dirk-Koen

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Dirk-Koen,

kans is aanwezig dat de hendel er 180º verkeerd op zit of de as zit 180º verkeerd in de pomp gemonteerd.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Niels H

Bericht door Niels H »

dus dat betekend dat als je volgas geeft dat hij moet stoppen (neem ik aan weet ook niet hoe dat bij die trekker zit)

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Niels,

Zo zit het dus niet in elkaar, altans niet bij de 35. Onze hanomag geeft wel volgas als je de stop niet helemaal uit trekt maar da's een bosch pomp.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Dirk, (ik laat koen wel weg)

heb even een plaatje opgedoken om een en ander duidelijk te maken.

Afbeelding

Overigens, als je de pomp los maakt EERST alle vuil aan de buitenkant verwijderen en ZEER SCHOON werken. Pas vlakken in diesel apparatuur zijn tot de halve duizendste mm nauwkeurig dus veel vuil kan het niet verdragen.

Het plaatje laat de werking van de regulateur zien. De onderdelen A en B zijn het vlieg gewicht en de stuwbus die tegen de regulateur arm C duwen met een kracht afhankelijk van het toerental. De arm C word aan de andere kant van een tegengestelde kracht voorzien door de regulateur veer J afhankelijk van de stand van de gashendel K. De regulateur arm C zal altijd een stand in nemen die de krachten van bijde in evenwicht brengt. Die stand word dan middels de link P door gegeven aan de eigenlijke regel klep O via arm M. Omdat je tegen de wil van de regelaar de motor moet kunnen stoppen is P voorzien van een veer zodat arm M tegen deze veer in in de stop stand kunt bewegen. Dat gebeurt door middels de stop hendel G,F en strip E de arm naar de stop stand te duwen.

Nu kan het zijn dat de pin van F aan de verkeerde kant van E kan zitten of E licht niet tegen de getekende kant van M maar aan de andere kant van regelklep as O. Ik vermoed het laatste.

Groetjes,

René.

Dirk-Koen op ten Noort

Bericht door Dirk-Koen op ten Noort »

Veel dank voor de reacties,

plaatje maakt veel duidelijk maar ik zie niks dat verkeerd zit
in de pomp. alles zit op de juiste plek. Ik ga nu maar proberen
om mijn stationair toerental zo te verlagen dat hij uitschakeld.

Plaats reactie