Ik ben nieuw hier maar piep al wat langer rond op dit forum.

Ik heb een goed jaar geleden een Ferguson TED gekocht met een Perkins P3 conversie motor.
Hij rookt niet, start goed en heeft meer dan genoeg kracht voor zo een lichte tractor.
Maar sinds ik heb hem heb komt er een knock van de motor. Hij dit alleen in de hogere toeren maar naarmate de motor warmer wordt gaat hij een ook bij steeds lagere toeren doen. Ik rij er zo al een jaar meer rond. Ik dacht altijd dat de oorzaak de losse platen van de zelfgemaakte cabine was die erop stond. Deze heb ik er nu afgehaald en hij doet het nog steeds.
Ik heb 4bar olie druk koud op ralentie. Eens warm heb ik 1.5 bar op ralenti en 4 bar in de hogere toeren.
Gisteren dan maar eens de kop erafgehaald. Eén van de inlaat kleppen zit beduidend dieper in de kop als de andere kleppen. Ook staat de achterste kamer van de nokkenas vol olie.Is dit normaal? Voor de rest ziet alles er prima uit. Geen markeringen op de kleppen of zuigers. Ook de zuigerwanden zien er prima uit. Zeker voor een motor van 70 jaar oud.
Ik heb ook de motor langs onder geopend en ik voel geen speling op de drijfstangen. Alles ziet er prima uit. Nergens metaalschilfers of glitter te bespuren.
Heeft iemand van jullie een idee wat dit kan zijn? Mijn mechanieker zei dat het mogelijk de segmenten zijn. Maar dat lijkt me straf aangezien de cilinderwanden er prima uit zien.
Alvast heel erg bedankt
Mvg Maxwell
edit: link naar mijn youtubefilmpje: https://youtube.com/shorts/Nf8ur5CBoNM? ... YfLQguIl88
7