vermoedelijk een kromme koppelingsplaat?

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

fergie
Contacteer:

Re: vermoedelijk een kromme koppelingsplaat?

Bericht door fergie »

Hello henkie,

Als alles nieuw is en dus slijtage vrij (ook 't vliegwiel) zou 't best kunnen dat je mischien de hoogte niet haalt. En die hoogte is belangrijk ivm de deel cirkel die de vork op de kopplings as op de druklager drager over brengt. Je zou bijvoorbeeld een koppeling kunnen hebben die ligt in trapt maar niet in te houden is of een die zwaar trapt 't eerste stukje en dan heel licht door gaat en de 2e trap deels vrij geeft (niet best voor de PTO plaat tijdens persen bv.) De dubbele koppeling in de 35 heeft schotel veren die als een soort pendaal emmer deksel werken, over 't midden gaan ze juist mee werken en is de koppeling dus makkelijk ingetrapt te houden.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

henkie119

Bericht door henkie119 »

hallo rene.

dit gaat om een mf 135.
het probleem is dat er spanning in de bak blijft ondanks het indrukken van het pedaal.
en ik zie/voel dat de plaat wel vrij komt.
en nu kan ik eigenlijk niet bedenken. of het ontbreken van de schims hier mee te maken zou kunnen hebben.

mvg henkie

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Henkie,

Is 't zelfde type koppeling als de 35. Denk niet dat ie uitwisselbaar is maar is wel zelfde systeem en opbouw. Da's wel een denkfout van mij, de 135 heeft meer power en dus kunnen er detail verschillen zijn.

Heb nu ff bij de 135 gekeken en daar blijkt dat de shimmen bij serie nummer 121069 zijn vervallen, mischien hebben ze perkins zover gekregen het vliegwiel anders te bewerken waardoor die niet meer nodig waren. Als jouw trekker dus een later serie nummer heeft zou dit geen probleem zijn dus.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

henkie119

Bericht door henkie119 »

ok rene.

ga ik het serie nr ff bekijken

bedankt

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Henkie,

Of er shims tussen zitten is afhankelijk van hoe diep het vliegwiel uitgedraaid is.
Volgens mij is de totale vliegwiel diepte van een 135 zonder shims gelijk aan de 135 met shims incl. de shims.
Als je een tractor met shims hebt, die er tussen laten en bij een tractor zonder deze shims, er geen shims in monteren.

De eerste MF 135 had een 11 duims koppelingsplaat en de latere een 12 duims plaat.
11 duim is ruim 27.5 cm en 12 duim is ruim 30 cm doorsnee.
Een MF 135 heeft meer vermogen dan een MF 35 3cil.
De veerdruk van de 135 drukgroep is daarom wat hoger.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie