Goeiedag,
Nog een laatste vraag voor vanavond. Hebben jullie ervaring met GTL in de trekker in plaats van diesel? Ik zou dit wel eens willen proberen omdat ik niet zo graag in de rook zit die uit de uitlaat komt. Natuurlijk zou een volledige motorrevisie een goed idee zijn, maar helaas niet realistisch. Zou GTL een oplossing kunnen bieden? Of kan ik dat beter uit mijn hoofd laten met zo'n oude TEF? Verkrijgbaarheid is niet zo goed, maar ik heb al wel dit gevonden:http://www.gtl.nu/locaties
beste groet, blauweaaf
GTL in een TEF
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: GTL in een TEF
Hello Blauweaaf,
Ik kan je er geen antwoord op geven. Ik had er eens naar gekeken en toen moest je minimaal een IBC (1000 liter) of zo afnemen. Als dat nu nog zo is dan is het voor de hobby niet interesant dacht ik zo.
Groetjes,
René.
Ik kan je er geen antwoord op geven. Ik had er eens naar gekeken en toen moest je minimaal een IBC (1000 liter) of zo afnemen. Als dat nu nog zo is dan is het voor de hobby niet interesant dacht ik zo.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Re: GTL in een TEF
hoi
Zou dat wel zin hebben als je een versleten motor hebt? Als hij olie mee verbrand zou het alsnog stinken als diesel???? Een tea geen optie voor jou?
mvg hans eshuis
Zou dat wel zin hebben als je een versleten motor hebt? Als hij olie mee verbrand zou het alsnog stinken als diesel???? Een tea geen optie voor jou?
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
Re: GTL in een TEF
't Meest rook/stankvrij is een Standard blok ombouwen op LPG, of een TED voorzien van een 80mm kop en de compressie naar +- 1:8 verhogen en vervolgens rijden op E85 (bio-ethanol) en de kleine benzine tank gebruiken voor koudstart(s) ivm het bevriezen van het inlaat spruitstuk gedurende een koude start.
Maar een goed gereviseerde 20C is ook erg schoon aan de uitlaat....
Maar een goed gereviseerde 20C is ook erg schoon aan de uitlaat....
Re: GTL in een TEF
Dank voor al jullie antwoorden. Revisie wil ik ook wel graag, maar je, je kunt tijd maar 1x uitgeven.
Ooit, als ik meer tijd heb, ga ik dat zeker doen. Laten doen kan natuurlijk ook, maar dat vind ik een beetje saai.
Heel langzamerhand raakt de dieseltank wat leger. Ik zal zorgen dat er GTL wordt getankt en zal verslag doen over of het wat oplevert.
beste groet, blauweaaf

Heel langzamerhand raakt de dieseltank wat leger. Ik zal zorgen dat er GTL wordt getankt en zal verslag doen over of het wat oplevert.
beste groet, blauweaaf