GTL in een TEF

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
blauweaaf

GTL in een TEF

Bericht door blauweaaf »

Goeiedag,

Nog een laatste vraag voor vanavond. Hebben jullie ervaring met GTL in de trekker in plaats van diesel? Ik zou dit wel eens willen proberen omdat ik niet zo graag in de rook zit die uit de uitlaat komt. Natuurlijk zou een volledige motorrevisie een goed idee zijn, maar helaas niet realistisch. Zou GTL een oplossing kunnen bieden? Of kan ik dat beter uit mijn hoofd laten met zo'n oude TEF? Verkrijgbaarheid is niet zo goed, maar ik heb al wel dit gevonden:http://www.gtl.nu/locaties

beste groet, blauweaaf

fergie
Contacteer:

Re: GTL in een TEF

Bericht door fergie »

Hello Blauweaaf,

Ik kan je er geen antwoord op geven. Ik had er eens naar gekeken en toen moest je minimaal een IBC (1000 liter) of zo afnemen. Als dat nu nog zo is dan is het voor de hobby niet interesant dacht ik zo.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Zou dat wel zin hebben als je een versleten motor hebt? Als hij olie mee verbrand zou het alsnog stinken als diesel???? Een tea geen optie voor jou?

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Thomas
Contacteer:

Bericht door Thomas »

't Meest rook/stankvrij is een Standard blok ombouwen op LPG, of een TED voorzien van een 80mm kop en de compressie naar +- 1:8 verhogen en vervolgens rijden op E85 (bio-ethanol) en de kleine benzine tank gebruiken voor koudstart(s) ivm het bevriezen van het inlaat spruitstuk gedurende een koude start.

Maar een goed gereviseerde 20C is ook erg schoon aan de uitlaat....

blauweaaf

Bericht door blauweaaf »

Dank voor al jullie antwoorden. Revisie wil ik ook wel graag, maar je, je kunt tijd maar 1x uitgeven. :D Ooit, als ik meer tijd heb, ga ik dat zeker doen. Laten doen kan natuurlijk ook, maar dat vind ik een beetje saai.

Heel langzamerhand raakt de dieseltank wat leger. Ik zal zorgen dat er GTL wordt getankt en zal verslag doen over of het wat oplevert.

beste groet, blauweaaf

Plaats reactie