Hallo,
Ik heb mijn verstuivers gedemonteerd om te laten testen.
Ik heb een 23 c motor met gloei stiften.
Wat mij direct op valt is dat de verstuiver niet de twee gaatjes heeft waarover op deze site veelvuldig wordt gesproken.
Dat worden hoe dan ook 4 nieuwe nozzels.
Wat ik bij de verstuiver gaten aantref heeft mijn bedenkingen.
Bij verstuiver gat van de eerste cylinder kijk je rechtstreeks op de zuiger. bij de tweede is dit gat kleiner. bij de derde en vierde nog iets kleiner.
Geen lekkage, langs de verstuivers.
Brandstof pomp staat op tijd.
Kleppen zijn gesteld.
Trekker sloeg slecht aan, maar eenmaal gelopen geen last of rook of andere gebreken.
Moet ik mijn zorgen maken wat de verstuiver gaten aan gaat.
Of gewoon de nieuwen erin en gaan.
Alvast bedankt,
Groet Erwin.
Verstuiver gaten cylinderkop 23c motor
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 23 apr 2015 19:43
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Verstuiver gaten cylinderkop 23c motor
Hello Erwin,
Kijk goed naar de inserts van de voorkamers. Indien gescheurd kan dit betekenen dat er stukjes afegbroken zijn. Het gat wat je noemt waardoor je op de zuiger kijkt zit in die voorkamer insert. Die gaten hebben een rechthoekige vorm normaal gesproken. Soms worden die gaten aangepast echter meestal wel allemaal identiek. Op zich is er geen reden verder te kijken maar als je scherpe hoeken in de contour van een gat ziet kun je beter even de kop lichten en goed kijken wat er aan de hand is. Anders gewoon nieuwe nozles en de pomp op tijd zetten en kijken wat ie doet. Mits de compressie redelijk goed is moet het wel starten. Overigens, de kleppen laten reviseren doet al wonderen voor de compressie en dus makkelijker starten.
Groetjes,
René.
Kijk goed naar de inserts van de voorkamers. Indien gescheurd kan dit betekenen dat er stukjes afegbroken zijn. Het gat wat je noemt waardoor je op de zuiger kijkt zit in die voorkamer insert. Die gaten hebben een rechthoekige vorm normaal gesproken. Soms worden die gaten aangepast echter meestal wel allemaal identiek. Op zich is er geen reden verder te kijken maar als je scherpe hoeken in de contour van een gat ziet kun je beter even de kop lichten en goed kijken wat er aan de hand is. Anders gewoon nieuwe nozles en de pomp op tijd zetten en kijken wat ie doet. Mits de compressie redelijk goed is moet het wel starten. Overigens, de kleppen laten reviseren doet al wonderen voor de compressie en dus makkelijker starten.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....