Verstuiver gaten cylinderkop 23c motor

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
E van Lier

Verstuiver gaten cylinderkop 23c motor

Bericht door E van Lier »

Hallo,
Ik heb mijn verstuivers gedemonteerd om te laten testen.
Ik heb een 23 c motor met gloei stiften.
Wat mij direct op valt is dat de verstuiver niet de twee gaatjes heeft waarover op deze site veelvuldig wordt gesproken.
Dat worden hoe dan ook 4 nieuwe nozzels.
Wat ik bij de verstuiver gaten aantref heeft mijn bedenkingen.
Bij verstuiver gat van de eerste cylinder kijk je rechtstreeks op de zuiger. bij de tweede is dit gat kleiner. bij de derde en vierde nog iets kleiner.
Geen lekkage, langs de verstuivers.
Brandstof pomp staat op tijd.
Kleppen zijn gesteld.
Trekker sloeg slecht aan, maar eenmaal gelopen geen last of rook of andere gebreken.
Moet ik mijn zorgen maken wat de verstuiver gaten aan gaat.
Of gewoon de nieuwen erin en gaan.

Alvast bedankt,
Groet Erwin.

fergie
Contacteer:

Re: Verstuiver gaten cylinderkop 23c motor

Bericht door fergie »

Hello Erwin,

Kijk goed naar de inserts van de voorkamers. Indien gescheurd kan dit betekenen dat er stukjes afegbroken zijn. Het gat wat je noemt waardoor je op de zuiger kijkt zit in die voorkamer insert. Die gaten hebben een rechthoekige vorm normaal gesproken. Soms worden die gaten aangepast echter meestal wel allemaal identiek. Op zich is er geen reden verder te kijken maar als je scherpe hoeken in de contour van een gat ziet kun je beter even de kop lichten en goed kijken wat er aan de hand is. Anders gewoon nieuwe nozles en de pomp op tijd zetten en kijken wat ie doet. Mits de compressie redelijk goed is moet het wel starten. Overigens, de kleppen laten reviseren doet al wonderen voor de compressie en dus makkelijker starten.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie