help help AUB

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
hansrijkers

help help AUB

Bericht door hansrijkers »

hallo ik heb een probleem mijn goud buik wil plots niet meer starten hij heeft altijd goed gelopen maar nu niet meer nu heb ik alles gedaan wat ik kon maar nog niets wel heb ik mijn gloeier kapot ik heb een nieuwe gekocht maar na 3 maal gloeien was deze ook weer door gebrand nu zeggen ze tegen mij dat ik niet te lang mag voor gloeien maar ik moet volgens de boeken zeker 1 minuut gloeien
wie weet wat ik nu moet doen hij start nog steeds niet(als het goed is komt morgen de nieuwe gloeier)wat kan ik dan doen of moet ik het laten doen . ik heb de brandstoffilter,de tank,de leidingen schoongemaakt de verstuivers heb ik ook laten meten en die zijn goed
(80 %) wat nu ????????????????????????????????????????????????????????

fergie
Contacteer:

Re: help help AUB

Bericht door fergie »

Hello Hans,

Gloeiers altijd allemaal tegelijk vervangen. Als je er een vervangt krijg je dat de anderen of de nieuwe defect gaan door onderlinge verschillen. Overigens is 30 seconden meer dan voldoende als de motor verder goed is.

Ik lees dat je het brandstof systeem los hebt gehad. Ik mag aannemen dat je de zaak goed ontlucht hebt ?. Heb je geprobeerd te slepen ? Een 23C die niet wil starten na werk aan de motor is vaak lucht in het systeem en slepen geeft meer compressie druk en minder last van de lucht in de leidingen. Als hij loopt motor ca 1000 rpm laten maken en dan een voor een de versuiverleidingen aan de verstuiver kant even een slag los en na een paar seconden weer vast.

Lees ook de FAQ over de timing eens, viewtopic.php?f=6&t=84 . Dit is zeer belangrijk voor de starteigenschappen van de 23C.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

hans eshuis

Re: help help AUB

Bericht door hans eshuis »

hoi

Ik heb dat probleem ook gehad dit weekend. De in de tank zat rotzooi waardoor de filter van het bezink glas sleets vol zat.
Van de gelegeheid heb ik gelijk gebruik gemaakt om een retour leiding te maken van de filter naar de tank. Als deze mist gaat/kan de trekker soms ook uitvallen.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Plaats reactie