Het onderwerp doet vermoeden dat ik altijd maar met brandstofpompen in de weer ben, maar dit is echt niet zo .
Ik heb even de volgende vragen: weet iemand of er ook revisiesetjes zijn voor die drukknop vooraan op de pomp waarmee je extra diesel geeft? Deze lekt bij mij nogal. Of zijn er compleet nieuwe te bestellen?
Zo'n TEF is trouwens even nieuw voor mij, en ik denk dus dat die knop daarvoor gebruikt moet worden, maar kan iemand mij de functie van die drukknop uit de doeken doen, en wanneer ik die dan zou moeten gebruiken?
Die knop is de zogenaamde "rookaanslag" cq de maximaale inspuit hoeveelheid wordt er door begrensd. Als je de knop indrukt gaat de pomp veel meer leveren voor de start. Echter, er hoort niets uit te komen omdat er op die hoogte geen diesel of olie staat (normaal gesproken). De nokkenas van de pomp loopt in olie en de diesel staat alleen in de kamer boven het dekseltje met de 2 gleufkopschroeven.
Normaal onderhoud is de aftap kraan om de XX uur even op draaien voor je de motor start. De diesel die langs de persplunjers sijpelt loopt er dan uit. Eens in de XXX uur moet er olie bijgevult worden en dan weer aftappen voor het niveau.
Meestal is dat aftappen jaren niet gebeurt, ik stel voor dat je dat dus eerst doet. Dan via de ruimte achter het dekseltje een 50cc motor olie toe voegen en als de zaak even heeft gestaan aftappen . Dat herhaal je dan tot er schone olie uit komt. Vaak staat er dan ook diesel in de "atmosfeer zijde" van de regulateur. Even de 4 schroeven los en de diesel er uit laten lopen dus.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....