Uitschakelen hef om hydrauliek te bedienen
Moderators: Tony, fergie, admin
Uitschakelen hef om hydrauliek te bedienen
Ik heb nu de houtklover achter de mf gezet, maar wat blijkt nu de hef laat zich niet meer uitschakelen en de hydrauliek werkt niet meer. De hef blijft het dus doen en ik krijg geen respons als ik met het ventiel werk. Hierbij heb ik de pin op onderslaande foto uitgetrokken.
Wie kan mij helpen?? Bij voorbaat dank

Re: Uitschakelen hef om hydrauliek te bedienen
Hallo
Zit de retoer slang soms onder het vetiel vast (de tweede slang die je op de foto ziet)? Want dat is een aan sluiting voor bv hulp cilinders voor de hef.
gr Johnny
Zit de retoer slang soms onder het vetiel vast (de tweede slang die je op de foto ziet)? Want dat is een aan sluiting voor bv hulp cilinders voor de hef.
gr Johnny
1xmassey ferguson 1080 super 4wd 2x massey-ferguson 65 1xted 1xtel
Vedder bij ons op het bedrijf mf35, 133, 155, 168, 690, 3080 2xford dexta
De retourslang die je op de foto ziet is aangesloten op een loos gat en niet op het ventielblok.
halo
ja maar dat gat kan je niet gebruiken voor retoer! want als daar druk op komt gaat je hef naar boven
gr johnny
ja maar dat gat kan je niet gebruiken voor retoer! want als daar druk op komt gaat je hef naar boven
gr johnny
hallo
op deze plaats links onder de stoel net voor de as van de hef stang kun je wel een retoer slang aansluiten
gr johnny
op deze plaats links onder de stoel net voor de as van de hef stang kun je wel een retoer slang aansluiten
gr johnny
- Bijlagen
-
- 35hef2[1].jpg (26.54 KiB) 7202 keer bekeken
Op onderstaande foto kun je het beter zien, dit is volgens U dus fout. <P>

Het imbusgat dat op deze foto te zien is kan ik volgens U beter gebruiken om de retourslang aan vast te maken.

Het imbusgat dat op deze foto te zien is kan ik volgens U beter gebruiken om de retourslang aan vast te maken.

Inmiddels doet hij het bedankt voor de hulp, ik snap nog steeds niet wat precies de reden is dat hij het nu wel doet. Kun je dat nog een keer uitleggen.
hallo
de aansluiting waar de slang eerst op zat is een afgeplugt olie kanaal van af je ventiel blokje naar de cilinder van de hef. Met je ventiel blokje sluit je de olie naar de cilinder van de hef af en zo krijg je contstand druk als je de hendel van de hef naar boven doet. maar als je de retoer lijding op die plug aan sluit gaat hij door de retoer weer de hef bedienen. de plug waar je je retoer nu op aan gesloten heb zit niets achter. zie foto dat is de onderkant van het deksel en daar op zie je waar je nu je retoer op aan gesloten heb.
gr johnny
de aansluiting waar de slang eerst op zat is een afgeplugt olie kanaal van af je ventiel blokje naar de cilinder van de hef. Met je ventiel blokje sluit je de olie naar de cilinder van de hef af en zo krijg je contstand druk als je de hendel van de hef naar boven doet. maar als je de retoer lijding op die plug aan sluit gaat hij door de retoer weer de hef bedienen. de plug waar je je retoer nu op aan gesloten heb zit niets achter. zie foto dat is de onderkant van het deksel en daar op zie je waar je nu je retoer op aan gesloten heb.
gr johnny
- Bijlagen
-
- 35hef1.jpg (46.49 KiB) 7184 keer bekeken
Ok het is me nu allemaal duidelijk, bedankt voor de hulp en het hout is inmiddels gekloofd.
Ik heb nog een vraagje. De pen die je uit moet trekken om de hydrauliek te bedienen lekt. Kan ik die pen er zomaar uithalen of moet ik nog ergens voor uitkijken.