FE 35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

E.Eenink

FE 35

Bericht door E.Eenink »

hallo ik zoek (spoed) een stelschroefje van de brandstof pomp diesel en dat dient voor de hoeveelheid brandstof. histoparts heeft het niet. De oude is afgebroken met terug draaien ik heb hem nodig voor het schudden van het hooi en durf de ted er niet voor te zetten en de 560 is er nu even niet. Dus gebruik ik nu even een blauwe een ford 4610.

Edwin

fergie
Contacteer:

Re: FE 35

Bericht door fergie »

Hello Edwin,

Ik ken de 35 pomp van binnen naar buiten maar ik begrijp niet wat je bedoelt. Heb je een foto van dit boutje en waar die hoort te zitten ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

hallo

Ik heb hem zelf gemaakt met de draai bank en draad op gemaakt maar zal wel een foto sturen René kijk maar eens in je mail want ik kan het niet op het form krijgen.

Edwin

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

hallo

René ik heb geen foto van het schroefje want ik heb hem gister avond er nog in gedraait want hij moest de volgende dag weer aan het werk gras schudden. (beter dan zo'n blauwe) grapje rijd ook heel goed hoor. Maar als ik het gras weg heb zal ik hem er wel weer een keer uit draaien en foto van maken.

Wie weet welke kant je op moet draaien in of uit om hem minder diesel te geven want hij rookt meer dan anders met schudden met onze kunh schudder.

Edwin

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Edwin,

Ik heb een extra item in het FAQ gezet over het plaatsen van foto's.

http://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopic.php?f=6&t=925

Als het goed is, zou het op nu wel moeten lukken. Dat deze mogelijkheid er is, ben zelf ook sinds kort achter.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Edwin,

Ik heb weer eens wat nieuws ontdekt !. Nog nooit gezien. Zal ik toch eerst eens het boutje moeten zien.

Mischien dat je locale diesel service bedrijf het wel weet ?. Ik heb dit in ieder geval nog nooit op een trekker of landrover gezien (zelfde type pomp).

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

hallo René

Heeft jou MF 35 4cyl dat niet dan op die plek?

Edwin

rob

Bericht door rob »

Hoi Edwin,

Op welke plek bedoel je? Is dit inwendig?
Dit kan voor mij misschien ook wel een interessant verhaal zijn.

Groet,
Rob
MF 35 4-cyl. (1958), MF 135 fr. (1966), TEF (1954),
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

René zou jij even die foto's op het forum willen zetten die ik gestuurd heb ik snap er nu nog niks van hoe dat moet.

Edwin

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

Ik heb dat boutje nu nog verder ingedraait omdat hij nogal rookt en ik heb hem zo ver dicht gedaan dat hij afsloeg en toen een half slag terug en dan loopt hij perfect en ook zuinig maar hij rookt nu weer blauw als ik bijv op de weg zit en laat het gas los en hij zakt in toeren rookt hij ook vind ik heel erg gek.

Edwin

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Edwin,

Blauwe rook is olie. Doet hij dat ook na een tijdje stationair draaien als je gas geeft ?.

Groetjes,

René.
Bijlagen
S6001047.jpg
S6001047.jpg (52.15 KiB) 8825 keer bekeken

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

nee als je dan gas geeft dan komt er zwarte rook uit maar mijn buurjongen is monteur en die zegt weer ietjes meer geven. Ik ga dat morgen even proberen als het buiten wat kouder is nu is het me veel te warm.

Edwin

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Edwin,

zoals gezegd, blauwe rook is olie, dus meer diesel zal het niet oplossen alleen maskeren met een nieuw probleem, te veel diesel namelijk.

Groetjes,

René.

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

wat kan ik aan mijn trekker veranderen om hem niet meer blauw te laten roken.

Edwin

gerard

Bericht door gerard »

hallo

even een vraag welk boutje bedoel je precies.
want bij sommige cav pompen zit onderaan ook een stelschroef
deze is voor de vervroeger voor als de trekker slecht start als het koud is.
als die schroef verkeerd staat kan hij ook blauw (meestal blauw/wit) roken.
want dan verbrand hij niet goed ga je meer brandstof geven word het alleen maar erger. kijk hier maar eens:http://www.annatefka.com/perkins/cav-pomp.pdf succes. bij de david brown die ik heb heeft dat ook. als ik die verstel
loopt hij slecht en heeft zowat geen kracht,maar dat komt ook omdat die een beetje veel diesel krijgt want ik trek een groot zwart rook gordijn als hij zwaar trekt.
mf 35x,schukken maaibalk,david brown 4cil,fristein f45 minishovel met 1cil deutz

Plaats reactie