remmen FE 35 Goudbuik

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
E.Eenink

remmen FE 35 Goudbuik

Bericht door E.Eenink »

hallo

Ik ben bijna klaar met opknappen van de goudbuik en heb 4 jaar geleden nieuwe remmen er op laten zetten maar ze piepen nu iets als je hem intrapt remt goed maar piept zo.

Edwin

robin
Contacteer:

Re: remmen FE 35 Goudbuik

Bericht door robin »

bij mijn 35 hetzelfde , heb ook nog geen oplossing gevonden :(
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Beide,

Dat kun je soms oplossen door de leidende kant van de shoenen een beetje af te schuinen (met een vijl, niet slijpen !!!). Haal ook de hoekjes er af. Is niet 100% verzekerd van succes maar helpt wel vaak.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Eens al rijdend de rem indrukken, dat de remmen eens goed warm krijgen. Dit wil ook wel eens helpen.

Jeroen

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

oke ik zal het eens proberen

Edwin

Symen

Bericht door Symen »

Wat kruipolie op de draaiende delen wil ook wel helpen.
Grrrr Symen
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Symen,

Bij remmen gebruik je natuurlijk NOOIT olie. Indien er wel smering toegepast wordt dient dat ten allentijde uit de buurt van de voeringen en trommels/schijven te worden gehouden !. Waarschijnlijk bedoel je dat ook maar mensen doen de meest vreemde dingen als je het niet duidelijk omschrijft. Ik wordt dagelijks geconfronteerd met dingen die men voor waar aannemen van het internet en mij als vakman niet geloven als ik het verwerp (onderbouwd uiteraard !). Probeer dus te voorkomen dat je iets zo opschrijft dat het voor meerdere uitleg vatbaar is, juist omdat hier de veiligheid in het geding is.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

reind

Bericht door reind »

Zoals eerder opgemerkt helpt inderdaad om de oplopende kant van de remschoenvoering af te schuinen met een vijl of grof schuurpapier.
Ool is het slim op de oppervlakte van de remvoering op te schuren met schuurpapier, en nieuwe remdelen altijd monteren met een beetje kopervet op de scharnierende delen nooit olie gebruiken.
De remtrommel zelf roestvrij maken aan de binnenzijde en geheel ontvetten.

Het duurt ook altijd even voor het geheel netjes op elkaar is ingesleten tujdens het remmen.
Ferguson Ted petroleum1953, M-F 133 3cil 1968. En ander antiek.
w.o. LFE 3 punt maaibalk 1963, Rud Sack ploeg 1930, Allen Oxford TS 1957, Agria 1700 D tuinfrees, Gutbrod tuinploeg, bungartz tuinfreesje, Trabant 601 1964, smid gebouwde melkbussen 3 punt bak, smid gebouwde achterlader met bak en vork jaren 60

Symen

Bericht door Symen »

Renee, je hebt volledig gelijk. Olie op de remvoering is een ramp, je krijgt ze niet weer droog. Dit gebeurt eigenlijk altijd met een lekke achteraskering. :( Maar een drupje olie op de goede plaats verhelpt wel het piepen.
Mvg Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

Plaats reactie