MF130 versnellingsbakprobleem
Moderators: Tony, fergie, admin
MF130 versnellingsbakprobleem
De MF130 wil soms niet in de derde of vierde versnelling, ook niet als je de koppeling laat opkomen, kraakt dan ook niet; gaat er gewoon niet in. Wie heeft een idee waar dat aan ligt? We hebben de bak open liggen en zien weliswaar slijtage op de schakelselector van de eerste en achteruitversnelling, maar die van de derde en de vierde is goed. Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Mvg Keesjan Wardenaar, Oude Meer.
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: MF130 versnellingsbakprobleem
Keesjan,
De MF130 heeft een gesynchroniseerde 3e en 4e versnelling. Waarschijnlijk is er iets met de synchronisatie ringen aan de hand.
Helaas heb ik daar geen ervaring mee. Ik kan je dus ook niet verder helpen.
De MF130 heeft een gesynchroniseerde 3e en 4e versnelling. Waarschijnlijk is er iets met de synchronisatie ringen aan de hand.
Helaas heb ik daar geen ervaring mee. Ik kan je dus ook niet verder helpen.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: MF130 versnellingsbakprobleem
Hello klm00498,
Je kunt eens proberen de olie te wisselen. Het wil voorkomen dat de syncromesh ringen vervuild zijn en dan problemen geven. Als je de vork van de 3e/4e kunt zien tot waar hij ingrijpt, da's de suncromesh ring. Die heeft een konisch deel en tanden inwendig en de tandwielen hebben een conisch deel en tanden uitwendig. Als je die tanden kunt zien en die zijn nog mooi (niet plat afgesleten of zo) dan kan een olie wissel wonderen doen. Om je een voorbeeld te geven, rijd Daihatsu Charade, derde ondertussen, en allemaal na een olie wissel en een paar duizend Km rijden enorme verbetering.
Groetjes,
René.
Je kunt eens proberen de olie te wisselen. Het wil voorkomen dat de syncromesh ringen vervuild zijn en dan problemen geven. Als je de vork van de 3e/4e kunt zien tot waar hij ingrijpt, da's de suncromesh ring. Die heeft een konisch deel en tanden inwendig en de tandwielen hebben een conisch deel en tanden uitwendig. Als je die tanden kunt zien en die zijn nog mooi (niet plat afgesleten of zo) dan kan een olie wissel wonderen doen. Om je een voorbeeld te geven, rijd Daihatsu Charade, derde ondertussen, en allemaal na een olie wissel en een paar duizend Km rijden enorme verbetering.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....