FE 35 brandstof pomp

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
E.Eenink

FE 35 brandstof pomp

Bericht door E.Eenink »

hallo
Onze FE35 lekt brandstof tussen de brandstof pomp
Dat is tussen het onderste en het bovenste gedeelte
zou ik daar een soort olie kit langs kunnen doen.

Edwin

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Edwin,

Je bedoelt tussen 5 (deksel) en 42 (huis) ?.

Afbeelding

Even deksel er af, nieuwe pakking (kurk) en deksel er weer op. Voordat je begint hele ding en alles er omheen schoon maken zodat er geen vuil in kan vallen. Dan bijde hendels los nemen. De asjes blijven staan. Deksel er af en pakking vervangen. Je kunt dan meteen de O-ringen in het deksel voor de asjes even vervangen. Als je de zaak even los moet laten liggen een stuk papier er over leggen (stof!!!).

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

hallo
het is een beetje moeilijk uit leggen maar bedoel eigenlijk ja 5 en het onderste gedeelte of kleine en grote gedeelt en daar de pakking van kunt u dat even vertellen hoe dat stap voor stap moet dat beviel me de vorige keer ook goed prima zelfs.

Edwin

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Edwin,

Je maakt eerst de buitenkant van de pomp helemaal schoon. Ook de omgeving even afblazen met de compressor zodat all het losse spul uit de buurt is. Bij inspuit apparatuur is schoon werken een absolute must. Draai de brandstof kraan dicht.

Vervolgens neem je de moeren los van hendels 6 en 8. Markeer voor jezelf de stand van de asjes en de hendels. Ze passen maar in 2 posities door de vlakke kanten aan het asje dus een simpel krasje om aan te geven dat je niet 180º verkeerd zit is prima. Neem vervolgens de bijde moeren die het deksel vast houden los. Meestal zijn die met borg draad verzegeld. Dan het dekseltje optillen en er op letten dat bijde asjes blijven staan, eventueel naar beneden duwen. Vervolgens kun je de O-ringen in de gaten in het deksel vervangen en de pakking. Meestal kun je die ringen en pakking wel krijgen bij een locaal diesel service bedrijf, neem het deksel even mee. Als je er niet aan werkt afdekken met papier !!. Monteren in omgekeerde volgorde. Asje voor 8 kan wat lastig zijn maar moet geen probleem opleveren.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

bedankt voor de informatie

Edwin

rafkap

Re: FE 35 brandstof pomp

Bericht door rafkap »

hallo rené!

hierboven toon jij een figuur van een brandstofpomp?
ik heb namelijk het kleine filtertje in de toevoer van de brandstofpomp gereinigd
maar bij de demonteren is er iets fout gegaan, er is namelijk door elkaar gevallen en daardoor heb ik de volgorde van de veertjes en het cilindertje door elkaar gehaald
mss heb je nog een andere figuur waar het duidelijk te zien is of mss weet jij de volgorde wel ?

alvast bedankt !

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Rafkap,

Ik neem aan dat je het grut rond 20-21 bedoeld ?. Helaas geen duidelijke foto van dus zou ik moeten gaan kijken, heb ik namelijk nog niet los gehad.

Groetjes,

René.

rafkap

Bericht door rafkap »

hallo,
ja dat bedoel ik. er zit daar namelijk ook een filtertje.

rafkap

Bericht door rafkap »

weet er niemand de volgorde ?
dank!

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Rafkap,

Even gedult, ik moet eens even gaan spitten. Mischien dat iemand er een los heeft liggen maar ook niet iedereen kijkt hier elke dag zoals ik.

Groetjes,

René.

rafkap

Bericht door rafkap »

bedankt!
ik zal het ook eens aan de verdeler vragen of die mss een werktekening heeft .
groeten raf !

Plaats reactie