Ik wil de motorolie van mijn Mf35x verversen en een nieuwe oliefilter opdoen,maar nu kan ik nergens een aftappunt/nippel vinden.
Naar mijn mening moet er wel één opzitten.
Wie weet raad?
Roelof
Motorolie verversen
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Hello Roelof,
Moet gewoon een plug midden onder het carter zitten. (vrij grote maat sleutel). Overiegens aftappen als de motor warm is, dan krijg je er meer uit.
Groetjes,
René.
Moet gewoon een plug midden onder het carter zitten. (vrij grote maat sleutel). Overiegens aftappen als de motor warm is, dan krijg je er meer uit.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
olie verversen
hallo Rene
Ik heb de plek wel gevonden waar de aftapplug vermoedelijk heeft gezeten.Ik heb het vermoeden dat men in het verleden dit heeft dichtgelast en daarna met een slijptol het meeste heeft weggeslepen.
Alleen weet ik de reden niet hiervoor.
Is er nog een alternatief om de olie af te tappen?.
groetjes Roelof
Ik heb de plek wel gevonden waar de aftapplug vermoedelijk heeft gezeten.Ik heb het vermoeden dat men in het verleden dit heeft dichtgelast en daarna met een slijptol het meeste heeft weggeslepen.
Alleen weet ik de reden niet hiervoor.
Is er nog een alternatief om de olie af te tappen?.
groetjes Roelof
-
-
- Contacteer:
Hello Roelof,
Heeft deze motor een rond deksel ook onder in het carter ?. Dan kun je die ook los draaien, heb je alleen een nieuwe pakking nodig om het ding terug te plaatsen en de olie komt er wat plotseling uit door zo'n gat.
Groetjes,
René.
Heeft deze motor een rond deksel ook onder in het carter ?. Dan kun je die ook los draaien, heb je alleen een nieuwe pakking nodig om het ding terug te plaatsen en de olie komt er wat plotseling uit door zo'n gat.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
-
hoi
Je hebt ook caterstopen met een inbus.
mvg hans eshuis
Je hebt ook caterstopen met een inbus.
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie