Mijn MF34 4cil lekt opeens olie uit het gaatje onder de versnellingsbak.
Wat zou dit kunnen zijn? en hoe kan dat opeens gebeuren?
Het is niet heeel veel dat ie lekt maar het geeft wel rotzooi.
Is het veilig om er mee door te rijden? Druk van de oliemeter is ook naar het low gedeelte gezakt, bij volle toeren en warme motor. Olie pijl is verder nog oke.
Wie raad weet dank
Olie lek
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Dirk,
Dat kon wel eens een defect hoofdlager van de krukas wezen. Redenering is dat de druk ineens wegvalt (lager te veel speling dus laat te veel olie door) en dat kan de krukas keering niet aan dus die laat iets door. Er mee door rijden tot je dit bovenwater hebt is niet aan te raden, een defect lager kan je krukas behoorlijk beschadigen waardoor het later duurder wordt om het weer goed te krijgen. Ik hou niet van meteen het ergste denken maar dit lijkt er wel heel sterk op.
Groetjes,
René.
Dat kon wel eens een defect hoofdlager van de krukas wezen. Redenering is dat de druk ineens wegvalt (lager te veel speling dus laat te veel olie door) en dat kan de krukas keering niet aan dus die laat iets door. Er mee door rijden tot je dit bovenwater hebt is niet aan te raden, een defect lager kan je krukas behoorlijk beschadigen waardoor het later duurder wordt om het weer goed te krijgen. Ik hou niet van meteen het ergste denken maar dit lijkt er wel heel sterk op.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....