Eindelijk heb ik weer tijd 'gemaakt'voor de trekkerhobby. Ik heb een jaar niets gedaaan behalve dagelijks op dit forum kijken. heb mijn MF 135 in tweeën om de keerringen te vervangen. Er lekt olie langs de binnenste as die de achterbrug in gaat. Ik heb over dit onderwerp in de faq's niet gelezen of het stuurhuis gedemonteerd moet worden om de twee assen uit de achterbrug te krijgen. Moet dit ook? Volgens mij is de borging achter de scheiding van koppelingshuis en versnellingsbak.
Ik overweeg ook de koppelingsplaten te controleren. Is het noodzakelijk deze weer te monteren met behulp van een momentsleutel?
Groetend,
Rinze
Keerringen vervangen
Moderators: Tony, fergie, admin
Keerringen vervangen
MF 135, grondbakje,ferguson grondbakje(earthscoop), MF 35X multipower
-
- Contacteer:
Hello Rinze,
Lees de FAQ over de 35 bak, da's 99,99% hetzelfde (viewtopic.php?t=324). Daarvoor hoef het stuurhuis er niet af.
Een momentsleutel is wel aan te bevelen maar dan moet je wel de momenten weten. Daartoe kun je een werkplaatsboek kopen waar dat soort dingen in staan. Dan heb je meteen gedetaileerde uitleg over de assen.
Overigens, als je de assen er uit hebt kun je die natuurlijk prima gebruiken om de koppelingsplaat te centreeren bij de montage !!.
Groetjes,
René.
Lees de FAQ over de 35 bak, da's 99,99% hetzelfde (viewtopic.php?t=324). Daarvoor hoef het stuurhuis er niet af.
Een momentsleutel is wel aan te bevelen maar dan moet je wel de momenten weten. Daartoe kun je een werkplaatsboek kopen waar dat soort dingen in staan. Dan heb je meteen gedetaileerde uitleg over de assen.
Overigens, als je de assen er uit hebt kun je die natuurlijk prima gebruiken om de koppelingsplaat te centreeren bij de montage !!.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Contacteer:
Hello Rinze,
Je moet dus ook de as onderin de bak los maken voor de bovenste er uit willen. Je moet het tandwiel op de onderste as laten vallen om de ruimte te maken die je nodig hebt.
Als je onderdelen nodig hebt kun je me altijd even mailen voor info.
Groetjes,
René.
Je moet dus ook de as onderin de bak los maken voor de bovenste er uit willen. Je moet het tandwiel op de onderste as laten vallen om de ruimte te maken die je nodig hebt.
Als je onderdelen nodig hebt kun je me altijd even mailen voor info.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz