benzine aan diesel toevoegen?
Moderators: Tony, fergie, admin
benzine aan diesel toevoegen?
ik heb eens gelezen dat een klein beetje benzine toevoegen aan diesel een hoger octaangehalte geeft aan je diesel waardoor de verbranding beter is? weet iemand of dat zo klopt? en of het echt kwaad kan voor een oude diesel. ook wel eens gelezen dat aceton toevoegen aan je brandstof voor een verbeterde verbruik oplevert?
-
- Contacteer:
Hello Sjoerd,
Diesel ontbrand door de hoge temperatuur aan het eind van de compressie slag, daarvoor is het octaan getal geheel niet van belang. De benzine ontbrand door de hoge druk en veel explosiver. Teveel daarvan geeft verbrande kleppen en verstuivers.
Er zijn gevallen waar het kan helpen. Verkoolde motoren kun je bij gebrek aan belasting met een beetje bij mengen van benzine iets heter laten draaien waardoor je met je wagen de roetmeting weer haalt. Daarvoor doe je ongeveer 1 liter benzine in 50 liter diesel. Verder gaan geeft schade en zeker niet kontinue dit mengsel gebruiken.
Verdere voordelen zijn er niet aan, ik zou het anders dan bovenstaande geval ook nergens voor aanraden.
Groetjes,
René.
Diesel ontbrand door de hoge temperatuur aan het eind van de compressie slag, daarvoor is het octaan getal geheel niet van belang. De benzine ontbrand door de hoge druk en veel explosiver. Teveel daarvan geeft verbrande kleppen en verstuivers.
Er zijn gevallen waar het kan helpen. Verkoolde motoren kun je bij gebrek aan belasting met een beetje bij mengen van benzine iets heter laten draaien waardoor je met je wagen de roetmeting weer haalt. Daarvoor doe je ongeveer 1 liter benzine in 50 liter diesel. Verder gaan geeft schade en zeker niet kontinue dit mengsel gebruiken.
Verdere voordelen zijn er niet aan, ik zou het anders dan bovenstaande geval ook nergens voor aanraden.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....