hallo
Ik ben nu bezig om de ted weer klaar te maken voor toertochten enzo.
Maar als ik dan op petrolium rij dan staat er nog wel eens iemand achter op de grondbak en krijgt dan de hele tijd die stank van die petrolium voor de kop. Kan ik zo de uitlaat omhoog zetten of kan dat niet bij een ted.
groetjes E.Eenink
uitlaat TED
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Beste E. Eenink,
Ook bij een TED kan de uitlaat omhoog. De reden dat de uitlaat naar achter loopt, is dat de bestuurder dan minder geluid hoort dan bij een uitlaat omhoog.
Ook bij een TED kan de uitlaat omhoog. De reden dat de uitlaat naar achter loopt, is dat de bestuurder dan minder geluid hoort dan bij een uitlaat omhoog.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Eenink,
TE's met standard motoren hebben een lucas onsteking welke een kogel lager bevat. Als hij startionair erg pruttelt is meestal dat lager aan vervanging toe. Het lager heeft dan door z'n speling veel invloed op de contactpunt afstand en dus op de timing. Het is wel een aparte maat lager, en mij is nog niet bekend wie het ding in nederland kan leveren anders dan een lagerspecialist (met vrij speciale prijzen natuurlijk).
Je kunt een en ander wel testen door een paar CC vrij dikke olie langs de as in de distributor te laten lopen( kap, rotor en stofdeksel er af/uit). Als je dan een dag wacht is die olie in het lager aangekomen. Maak de rest weer droog. Druppel ook 2 druppels motor olie boven in de as (onder de rotor) Als het dan (stukken)beter is en vervolgens weer net zo erg wordt is het lager versleten. (vaak roest, is een open lager)
Groetjes,
René.
TE's met standard motoren hebben een lucas onsteking welke een kogel lager bevat. Als hij startionair erg pruttelt is meestal dat lager aan vervanging toe. Het lager heeft dan door z'n speling veel invloed op de contactpunt afstand en dus op de timing. Het is wel een aparte maat lager, en mij is nog niet bekend wie het ding in nederland kan leveren anders dan een lagerspecialist (met vrij speciale prijzen natuurlijk).
Je kunt een en ander wel testen door een paar CC vrij dikke olie langs de as in de distributor te laten lopen( kap, rotor en stofdeksel er af/uit). Als je dan een dag wacht is die olie in het lager aangekomen. Maak de rest weer droog. Druppel ook 2 druppels motor olie boven in de as (onder de rotor) Als het dan (stukken)beter is en vervolgens weer net zo erg wordt is het lager versleten. (vaak roest, is een open lager)
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....