HIJ DOET HET!

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jandirk

HIJ DOET HET!

Bericht door jandirk »

Na een jaar klussen (ik heb niet altijd tijd over ;) ) gister voor het eerst de TEF aangesleept. Eerst wou hij het maar niet doen en hield het op met een paar ploffen..

Bleken twee van de vier plunjers verkleefd te zitten in de brandstofpomp.
Deze heb ik vervolgens losgehaald..Misschien een tip voor anderen met hetzelfde probleem....

De trekker had 20 jaar niet gelopen en bij de tweede keer aantrekken kwam de machine met veel ploffen, rook en kabaal tot leven. Wat een moment. Zo mooi..niet te beschrijven.

Bedankt iedereen die zover tips heeft gegeevn, ik zal er wel meer nodig hebben want ik ben er nog niet...

De trekker loopt, maar nog niet echt superzuiver. Wat voor dinegn moet ik doen om de trekker fijn af te stellen? Waar moet ik dan naar kijken?

Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben..

Groet

JanDirk

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Kleppen stellen en de verstuivers testen/stukt vervangen. Wil wel helpen.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jan-Dirk,

In eerste plaats gefeliciteerd ! Natuurlijk zullen we ook in de toekomst je voorzien van adviezen.

Als hij na het kleppen stellen (ook decompressie as na stellen als je kleppen stelt !) en verstuivers checken/nozle vervangen nog niet mooi loopt heb je grote kans dat het aan de pomp licht. Het afstellen van de inspuit hoeveelheden tussen de onderlinge cylinders kan ontregeld zijn afhankelijk van wat je allemaal los hebt gehad in de pomp.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Jandirk,

Gefeliciteerd. Leuk dat ze het weer doet.
Misschien een opendeur, maar "gebruik" de tractor eens paar weken.
Het zou best wel eens kunnen dat de motor na een paar uur beter gaat lopen. Een trekker die twintig jaar heeft stil gestaan moet eerst weer wennen aan bewegen. Een extra keer nieuwe olie en filters steken is ook geen overbodige luxe. De moderne multigrade olie lost de oude aangekoekte monograde olie op.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie