restauratie ferguson
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
- Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
- Contacteer:
restauratie ferguson
hallo, ik ben nog steeds bezig met de restauratie van mijn ferguson te-20 met p3
het suurhuis is gedemonteerd voor een lekke pakking, mag ik deze met vloeibare doen ( degene tussen de plaat en het huis en de andere ook).
het rollager dat nog in de versnellingsbak als ik de as had verwijdert is versleten, maar hoe moet ik dit verwijderen?
de pakking tussen het hefdeksel en de achteras mag deze met vloeibare pakking?
ik had graag de hefarmen verwijdert en de veer vervangen, maar hoe moet ik de veer vervangen?, en hoe moet ik de armen nu verwijderen heb al geprobeert te verwarmen an af te slaan maar lukt niet( hefdeksel is er af)
het suurhuis is gedemonteerd voor een lekke pakking, mag ik deze met vloeibare doen ( degene tussen de plaat en het huis en de andere ook).
het rollager dat nog in de versnellingsbak als ik de as had verwijdert is versleten, maar hoe moet ik dit verwijderen?
de pakking tussen het hefdeksel en de achteras mag deze met vloeibare pakking?
ik had graag de hefarmen verwijdert en de veer vervangen, maar hoe moet ik de veer vervangen?, en hoe moet ik de armen nu verwijderen heb al geprobeert te verwarmen an af te slaan maar lukt niet( hefdeksel is er af)
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Robin,
Het stuurhuis en de bak zijn van "electron", een aluminium legering. Dit spul is erg gevoellig voor rotten door in contact te zijn met stalen delen en olie. Het beste is dus een gewone pakking te gebruiken, liefst een 0,40 of 0,50 mm dikke en die aan bijde zijden te voorzien van een dun laagje vloeibare pakking. Zou je alleen de vloeibare pakking gebruiken het je weer contact tussen stalen bodem en stuurhuis en bak. Gebruik voor de bouten een anti corrosie middel. Dit kun je meestal wel krijgen bij scheepswerfjes die met alumimium werken, die hebben het probleem ook.
De lagers vervangen is in een paar gevallen mogelijk met hulp van een werkplaats pers. Zonder pers krijg je die dingen er niet af zonder schade. Als je lagers vervangt moet je daarna de lager speling weer uitshimmen. Daarvoor neem je de hele handel ui de bak en monteer je alleen de onderste as. Door meer en minder shimmen tussen de aftakas koppeling te monteren kun je de speling/voorspanning veranderen tot je de as met de hand nog vrij makkelijk kunt draaien. Dan de as uitbouwen en de bovenste as inbouwen. Deksel aan de achterkant van zoveel shimmen voorzien dat deze as met net zoveel kracht rond wil. Dan de hele bak weer samen bouwen.
Naar het hefdeksel loopt door de pakking ook de olie leiding. Gebruik je daar alleen vloeibare pakking heb je grote kans dat het op de lange duur niet houdt. Ook hier is het beste een gewone papier pakking voorzien van een dunne laag vloeibare.
Als je de hefarmen er niet af kunt krijgen zul je die met een zuurstof/acityleen (snijbrander) set tot een wat hogere temperatuur moeten stoken en eventueel het hele deksel onder een zware pers zetten. De as kun je dan van een kant door het deksel persen waarbij een van de lagerbussen er ook wordt uit geperst. Het probleem hierbij is dat de inwendige arm meestal ook helemaal is vast gerot en dus kan dit dan verkeerd aflopen zoals ik eerder reeds schreef. Ga niet over de ca 20 ton druk !. Overigens, metaal zo heet stoken is niet aan te bevelen omdat je dan de harding om zeep helpt. Vermijdt in iedergeval dat het rood wordt ! (zie gevraagd, heer Kleistee weet nu ook dat ze stuk willen !)
Wat de veer betreft, is die stuk dan ?. Er af kan die door de T er af te schroeven. Ook hier slaat de roest toe, stoken en af koelen een keer of 10. er op slaan en inpuiten met kruipolie en dan voorzichtig draaien. Het is hele fijne draad en het stel armen waar de bout aan vast zit is niet bestand tegen brute kracht.
Groetjes,
René.
Het stuurhuis en de bak zijn van "electron", een aluminium legering. Dit spul is erg gevoellig voor rotten door in contact te zijn met stalen delen en olie. Het beste is dus een gewone pakking te gebruiken, liefst een 0,40 of 0,50 mm dikke en die aan bijde zijden te voorzien van een dun laagje vloeibare pakking. Zou je alleen de vloeibare pakking gebruiken het je weer contact tussen stalen bodem en stuurhuis en bak. Gebruik voor de bouten een anti corrosie middel. Dit kun je meestal wel krijgen bij scheepswerfjes die met alumimium werken, die hebben het probleem ook.
De lagers vervangen is in een paar gevallen mogelijk met hulp van een werkplaats pers. Zonder pers krijg je die dingen er niet af zonder schade. Als je lagers vervangt moet je daarna de lager speling weer uitshimmen. Daarvoor neem je de hele handel ui de bak en monteer je alleen de onderste as. Door meer en minder shimmen tussen de aftakas koppeling te monteren kun je de speling/voorspanning veranderen tot je de as met de hand nog vrij makkelijk kunt draaien. Dan de as uitbouwen en de bovenste as inbouwen. Deksel aan de achterkant van zoveel shimmen voorzien dat deze as met net zoveel kracht rond wil. Dan de hele bak weer samen bouwen.
Naar het hefdeksel loopt door de pakking ook de olie leiding. Gebruik je daar alleen vloeibare pakking heb je grote kans dat het op de lange duur niet houdt. Ook hier is het beste een gewone papier pakking voorzien van een dunne laag vloeibare.
Als je de hefarmen er niet af kunt krijgen zul je die met een zuurstof/acityleen (snijbrander) set tot een wat hogere temperatuur moeten stoken en eventueel het hele deksel onder een zware pers zetten. De as kun je dan van een kant door het deksel persen waarbij een van de lagerbussen er ook wordt uit geperst. Het probleem hierbij is dat de inwendige arm meestal ook helemaal is vast gerot en dus kan dit dan verkeerd aflopen zoals ik eerder reeds schreef. Ga niet over de ca 20 ton druk !. Overigens, metaal zo heet stoken is niet aan te bevelen omdat je dan de harding om zeep helpt. Vermijdt in iedergeval dat het rood wordt ! (zie gevraagd, heer Kleistee weet nu ook dat ze stuk willen !)
Wat de veer betreft, is die stuk dan ?. Er af kan die door de T er af te schroeven. Ook hier slaat de roest toe, stoken en af koelen een keer of 10. er op slaan en inpuiten met kruipolie en dan voorzichtig draaien. Het is hele fijne draad en het stel armen waar de bout aan vast zit is niet bestand tegen brute kracht.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
- Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
- Contacteer:
dank je voor de uitleg maar ik zou het liefst vanal van de tand wielen laten zitten blijven ,versnellingsbakken zijn niet zo mijn ding, hoeveel lagers zitten er dan in?, is het niet mogelijk om allen het voorste lager van de priesas te vervangen? en het ander zo te laten?
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Robin,
Er zitten in totaal 5 lagers in de bak. Is echt geen probleem om de bak goed te krijgen, het gaat voornamelijk om de lager speling/voorspanning. Die bepaald hoeveel herri de bak maakt en hoe soepel hij schakeld. Tevens kan het zijn dat een niet goed afgestelde bak uit de versnelling springt (verschil tussen de assen onderling). Dat is wat je krijgt als je nu een lager vervangt in de bovenste as, die heeft dan minder speling dan de onderste as. Proberen kan natuurlijk, kans is echter wel aanwezig dat het later alsnog moet gebeuren.
Groetjes,
René.
Er zitten in totaal 5 lagers in de bak. Is echt geen probleem om de bak goed te krijgen, het gaat voornamelijk om de lager speling/voorspanning. Die bepaald hoeveel herri de bak maakt en hoe soepel hij schakeld. Tevens kan het zijn dat een niet goed afgestelde bak uit de versnelling springt (verschil tussen de assen onderling). Dat is wat je krijgt als je nu een lager vervangt in de bovenste as, die heeft dan minder speling dan de onderste as. Proberen kan natuurlijk, kans is echter wel aanwezig dat het later alsnog moet gebeuren.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
- Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
- Contacteer:
ok dan maar wat moet ik nu allemaal lossen? ,om de tandwielen te demonteren?
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Robin,
Daarvoor moet de bak los van motor en achterbrug. Vervolgens eerst de schakel rails en vorken er uit, dan de assen en tandwielen. De onderste as kan er in z'n geheel incl. tandwielen uit, de bovenste moet je in de bak in en uitelkaar nemen om die er uit te halen. Als laatste kun je het achteruit cluster nog uitbouwen maar da's niet strik noodzakelijk.
Groetjes,
René.
Daarvoor moet de bak los van motor en achterbrug. Vervolgens eerst de schakel rails en vorken er uit, dan de assen en tandwielen. De onderste as kan er in z'n geheel incl. tandwielen uit, de bovenste moet je in de bak in en uitelkaar nemen om die er uit te halen. Als laatste kun je het achteruit cluster nog uitbouwen maar da's niet strik noodzakelijk.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
- Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
- Contacteer:
de bak is er nu van de achterbrug en de motor gescheiden en waar je de pomp bedient is er ook af en ik ben blij dat de bak los is het is dringend nodig om de lagers te vervangen, de vorken zijn los maar hoe moet ik nu die assen waar de vorken op zitten verwijderen, het latje dat die assen tegenhoud is er ook af
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Robin,
De schakel rails zijn onderling vergrendeld. Je moet ze daarom een voor een uitbouwen. Eerst de bouten van de vorken en gaffels er uit. Dan de eerste rail er uit (langs achter). Zodra de eerste er uit is kun je de andere twee weer schuiven en uitbouwen. Vergeet niet de 2 kogels( tussen de stangen in het bak-huis) en de stift (in de middelste rail) op te bergen en bij het monteren terug te plaatsen. Montage in omgekeerde volgorde.
Groetjes,
René.
De schakel rails zijn onderling vergrendeld. Je moet ze daarom een voor een uitbouwen. Eerst de bouten van de vorken en gaffels er uit. Dan de eerste rail er uit (langs achter). Zodra de eerste er uit is kun je de andere twee weer schuiven en uitbouwen. Vergeet niet de 2 kogels( tussen de stangen in het bak-huis) en de stift (in de middelste rail) op te bergen en bij het monteren terug te plaatsen. Montage in omgekeerde volgorde.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
- Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
- Contacteer:
hallo, ik heb ondertussen oon de achteras gedemonteerd en hier zijn de lagers natuurlijk ook versleten, hoe verwijder ik de lagers van het differentieel?, moet ik het differentieel zelf ook demonteren of is dit niet noodzakelijk ?
de as die het differentieel anndrijft (de korte) is uit de achterbrug maar hoe demonteer ik dit?( voor aan de lagers te kunnen) , het kleine lager dat er nog in zit waar het metaalen plaatje voor het differentieel vast te houden aan zit hoe demonteer ik dit? gewoon uitslaan? en langs welke kant?
de pomp is er ook af moet ik deze ook nakijken?
de as die het differentieel anndrijft (de korte) is uit de achterbrug maar hoe demonteer ik dit?( voor aan de lagers te kunnen) , het kleine lager dat er nog in zit waar het metaalen plaatje voor het differentieel vast te houden aan zit hoe demonteer ik dit? gewoon uitslaan? en langs welke kant?
de pomp is er ook af moet ik deze ook nakijken?
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Robin,
Beschik je eigenlijk wel over de service manual? Die brengt zijn geld echt wel op als ik al je vragen zo lees. Ik heb er in ieder geval al heel erg veel plezier van gehad.
Voor de rest, succes met de restauratie.
Beschik je eigenlijk wel over de service manual? Die brengt zijn geld echt wel op als ik al je vragen zo lees. Ik heb er in ieder geval al heel erg veel plezier van gehad.
Voor de rest, succes met de restauratie.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
- Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
- Contacteer:
nee, dank je jij ook succes met je hobby!
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
- Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
- Contacteer:
staat die op je site?
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Robin,
Ik denk dat het verstandig is dat je eerst eens een manual aanschaft en een paar keer leest. Het is een zeer goede investering. Op die manier leer je meer over hoe dingen los moeten enz. . Koop wel een orgineel reproductie boek en geen gekopieerd boek. Behalve dat die kopieen vaak slechte kwaliteit zijn (vooral de foto's) schenden die de copyrights. Dat is ook de reden dat je het niet op Gerrit z'n site vindt. Voor een manual kan ik je jouke bokma aanraden of je besteld er een in engeland via bv. FOFH. of een handelaar daar.
Groetjes,
René.
Ik denk dat het verstandig is dat je eerst eens een manual aanschaft en een paar keer leest. Het is een zeer goede investering. Op die manier leer je meer over hoe dingen los moeten enz. . Koop wel een orgineel reproductie boek en geen gekopieerd boek. Behalve dat die kopieen vaak slechte kwaliteit zijn (vooral de foto's) schenden die de copyrights. Dat is ook de reden dat je het niet op Gerrit z'n site vindt. Voor een manual kan ik je jouke bokma aanraden of je besteld er een in engeland via bv. FOFH. of een handelaar daar.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
- Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
- Contacteer:
hallo, ik heb een werkplaatshandboek bestelt van een ferguson te-20 en een van de p3 motor , daar zal ik mijn antwoorden wel in vinden?
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Robin,
Natuurlijk zul je daar in een hoop antwoorden vinden. De vragen die je dan nog hebt kun je dan hier loslaten. Begrijp me niet verkeerd, ik help graag maar het halve manual voorkouwen is niet de bedoeling....
Groetjes,
René.
Natuurlijk zul je daar in een hoop antwoorden vinden. De vragen die je dan nog hebt kun je dan hier loslaten. Begrijp me niet verkeerd, ik help graag maar het halve manual voorkouwen is niet de bedoeling....
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....