Lekkende waterpomp

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jandirk

Lekkende waterpomp

Bericht door jandirk »

Bij het vullen van de radiator bleek de waterpomp te lekken.
Ik heb de waterpomp uit elkaar gehaald en de keering bleek helemaal vergaan. Ook bleek het gat in het waterpomphuis waarin de keering moet vallen, helemaal vergaan...

Is hier iets aan te doen? Is de keering los te koop? en hoe zet ik het geheel weer in elkaar?

groet

JanDirk

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

gewoon een compleete nieuwe water pomp kopen. Dan is hij altijd goed.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jan-Dirk,

Als je pomphuis vergaan is zul je daar een tweedehandsje voor moeten zoeken of het wer vlak laten freezen door een revisie bedrijf. De keering is wel los leverbaar echter de lagers niet, als die ook versleten zijn helpt ook een nieuwe keering niet altijd. De as kan dan te veel bewegen en trillen tijdens het draaien.

De nieuwe pompen wijken wel af in het niet hebben van een vetnippel maar het is wel altijd in één keer dicht. Ben zelf niet zo'n voorstander van "alles nieuw". Ik heb de pomp hersteld door aangepaste lagers (draaiwerk), pomphuis vlak gedraaid en nieuwe keering. Heb dus een orgineel incl. de vetnippel.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie