kleur schukken maaibalk

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
leehuis

kleur schukken maaibalk

Bericht door leehuis »

ik ben van plan om mijn schukken maaibalk van een nieuw laagje verf te voorzien.
Graag zou ik dit doen in de originele kleur, weet iemand mogelijk het kleur nummer wat destijds is gebruikt voor de maaibalken.

in afwachting van uw reactie

mvg

e leehuis

reind

Bericht door reind »

De schukken maaibalken hebben een rood frame.
Het kleur nummer :?: weet ik niet, maar het is een tint lichter dan het Massey-Ferguson rood.
De balk zelf kwam van Mc Cormick en was zwart van kleur
Ook de beide zwad planken hadden de rode kleur.
Ferguson Ted petroleum1953, M-F 133 3cil 1968. En ander antiek.
w.o. LFE 3 punt maaibalk 1963, Rud Sack ploeg 1930, Allen Oxford TS 1957, Agria 1700 D tuinfrees, Gutbrod tuinploeg, bungartz tuinfreesje, Trabant 601 1964, smid gebouwde melkbussen 3 punt bak, smid gebouwde achterlader met bak en vork jaren 60

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Beste E. Eenink,

De kleur rood die Schukken heeft gebruikt, is waarschijnlijk RAL 3000. Omdat de fabriek niet meer bestaat, is het niet meer te achterhalen.

Schilder de vingers en de messen van je maaibalk niet. Voor je het weet, zorgt de verf ervoor dat het mes niet meer heen en weer kan.

Schukken heeft naast de Maaibalken van Mc Cormick ook S&S maaibalken gebruikt. Het zou me ook niet verbazen als ik er nog een keer een van Rasspe tegenkom. Veel maakt dat niet uit. Het patent is van Mc Cormick en veel duitse leveranciers bouwden ze gewoon na zonder iets te wijzigen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Symen

Bericht door Symen »

Ik ben van plan de Rasspe maaibalk te verfen. Weet iemand wat de orginele kleur is?
Gr. Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

Plaats reactie