Ik heb zojuist nog even naar de trekker gekeken en volgens de beschrijving proberen de versnellingspook in de startstand te krijgen.
Ik krijg hem er echter met geen mogelijkheid in. Ook in zijn achteruit wil de trekker niet. (Hij staat nu op bokken om te restaureren dus wieweet is dat anders als de bak draait).
Uit de beschrijving van deze site maakte ik op dat ik de knop rechtsonder moest indrukken bij het in de startposititie zetten van de versnellingspook. tot mijn grote verbazing was deze knop helemaal verkleefd in de ingedrukte stand (door vet en verfresten). Zo heeft de knop denk ik wel 15 jaar vastgezeten. Na wat tikjes kwam hij er wel weer uit. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben dat de pook niet in de startstand wil.
Het startmechaniek beweegt slechts een heeeel klein beetje (2mm) ofzo. Dit is niet genoeg om het knopje van de startschakelaar in te drukken.
Kan iemand mij helpen en misschien meer vertellen hoe het mechaniek m.b.v. de pook werkt? en hoe ik deze los kan krijgen...
alvast bedankt
STARTMECHANIEK TEF 20
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Je moet inderdaad de pook optillen om hem in achteruit/start stand te krijgen. Dat de knop die starten met de pook blokkeerd helemaal vast zat, duidt er ook op dat de rest wel flink aangekoekt zal zijn.
Demonteren en weer gangbaar maken. Heb je de olie al afgetapt? Hoe zag die er uit?
Demonteren en weer gangbaar maken. Heb je de olie al afgetapt? Hoe zag die er uit?
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Allemaal,
De TEF was een beetje zwaarder door z'n dieselmotor. Om dit deels te compenseren heeft men de TEF een versnellingsbak huis van een aluminium legering gegeven (staat bekend als Electron). Nu is het zo dat de stalen gelijders na jaren stilstand wel willen verkleven. De beste methode is de pook met een grote hamer voorzichtig kleine tikken te geven. Eventueel kun je voordien de pook van de bak schroeven en een shot kruipolie naar voren en naar achter langs de gelijders te schieten. Dan een uurtje laten staan en proberen maar. Meestal is alleen de hamer genoeg als de reacties mag geloven.
Groetjes,
René.
De TEF was een beetje zwaarder door z'n dieselmotor. Om dit deels te compenseren heeft men de TEF een versnellingsbak huis van een aluminium legering gegeven (staat bekend als Electron). Nu is het zo dat de stalen gelijders na jaren stilstand wel willen verkleven. De beste methode is de pook met een grote hamer voorzichtig kleine tikken te geven. Eventueel kun je voordien de pook van de bak schroeven en een shot kruipolie naar voren en naar achter langs de gelijders te schieten. Dan een uurtje laten staan en proberen maar. Meestal is alleen de hamer genoeg als de reacties mag geloven.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....