Ik heb een oppikhaak gekocht.
Alleen mist het knopje op hem naar beneden te doen en het veertje mist.
Heeft iemand een voor beeld om hem na te maken? en hoe zit hij onder vast?
De pal die omhoog gaat is opgelast. Hoort hier een verhoging te zitten?
De knop is ongeveer zo groot als de breete van de binnenste stang in de foto's die ik er van heb.
Dat oplassen is het bewijs dat dit niet de meest betrouwbare versies is. Als er te veel slijtage aan de dragende vlakken is wil de zaak nogal eens spontaan op de grond vallen. Ook schijnt het voor te komen dat de wig los breekt. Het verdient aanbeveling om het huis waar de dop op zit te voorzien van een nieuw stukje strip als dragend deel en de wig weer netjes oplassen en iets meer dan haaks te maken zodat je slitage op de rand aan de binnenkant voorkomt.
De betere versie heeft een val pin (gelanceerd voor de 35) die helemaal door de binnenste stang gaat.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....