Startsleutel 35X

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
johan

Startsleutel 35X

Bericht door johan »

Hallo
Bij mijn startsleutel op de achterkant zijn er vier stekkertjes. Twee stekkers zijn apart en twee stekkers zijn met elkaar verbonden. Op het schema komen er maar drie draden toe naargelang een van de ampéremeter-startrelais-startmotor er vertrekt er een naar de gloeier en de andere gaat over de veiligheidsschakelaar naar startrelais-startmotor.
Waar dient dan de vierde stekker voor.
Groeten Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Johan,

Die doorgekoppelde stekker is bedoeld om eventueele verlichting afte takken. Die is dan namelijk via de andere verbonden met de accu.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

johan

Startsleutel 35X

Bericht door johan »

Hallo René
Bedankt voor de uitleg. Eigenlijk is het logisch als je het goed bekijkt. Had beter moeten kijken. Dus mag ik mijn volledige verlichting van daar uit aftakken (wel eerst naar een zekeringdoosje).
Groeten Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Johan,

Dat klopt. De voedings draad naar het slot is dik genoeg, de gloei stroom moet er ook door kunnen. Inderdaad eerst zekeren.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie