Zoals in mijn voorstel post hierbij een beschrijving van mijn bevindingen en reparaties tot nu toe.
Vernieuwen brandstoffilter en schoonmaken voorfilter. Daaruit kwam het volgende voort:
1) Met het schoonmaken van het voorfilter bleekt het kraantje niet te werken. Dus eerst tank leeg laten lopen. Voorfilter gedemonteerd. Er zit een zeef boven in die geheel dicht zat met plakzooi, dat hier nog brandstof doorheen wilde. Bij demontage bleek ook het kraantje geen puntje meer te hebben en het huis geen schroefdraad meer. Hiervoor een vervanger geplaatst. Nar een ultrasoon bad wilde de plakkerige troep er niet af. Met een beetje carburateur reiniger verdween het als sneeuw voor de zon.
2) Vervangen brandstoffilter, bij het vervangen van het brandstoffilter bleek er helemaal geen filter in te zitten, ook geen binnenwerk trouwens. Hiervoor een nieuw binnen werk en nieuw filter gemonteerd.
3) Opvoerpomp, Door de vervuiling in het voortraject ook de opvoerpomp los gehaald, ook deze zat vol met die plakkerige zooi. Klepjes en de rest van de pomp ook voorzichtig schoongemaakt en terug gemonteerd.
4) Verstuivers losgehaald en schoongemaakt, 1 lekte er langs de verstuiver naar buiten, alles schoongemaakt, nu nog wachten op de levering van de verstuiver tester dan kan ik ze op werking controleren en afstellen.
5) De brandstof pomp laat ik voor nu zitten omdat ik dat zelf nog onvoldoende vertrouwen in heb deze los te halen en met het schoonmaken van de rest waarschijnlijk de meeste brandstof problemen hoop te hebben opgelost.
6) Brandstofleidingen tussen filter en brandstofpomp zitten omgewisseld, deze worden weer op de juiste manier gemonteerd
7) nu de tank leeg is de tank verwijderd en ga ik nog kleppen stellen, ook de tank zit op een vreemde manier vast.
'8)' Toevoegen toerenteller, dit was inclusief aandrijving verwijderd, aandrijving heb ik inmiddels, kabel moet nog besteld worden, maar dit wil ik samen met eventuele nozzles doen.
9) Vervangen gloeioog
Wat er dan nog sowieso aan moet gebeuren:
- Electrisch systeem opbouwen, beginnend met een dynamo + laadsysteem, eventueel een massa sleutel,
- Hefarmen weer gangbaar maken en voorzien van stabilisatie
- Zuigers en cilinders vervangen, dit wil ik uitstellen en bekijken als de rest functioneert, is wel een mooie klus om te doen.
- toevoegen origineel luchtfilter
Kortom nog genoeg te doen
Reparatie MF35/4 23C (Frankenstein)
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: Reparatie MF35/4 23C (Frankenstein)
Rainbird,
Dit lijk mij een typisch geval van bacterie vorming in de diesel.
Heel herkenbaar ook, mijn systeem zat ook vol met "snot" zonder filters etc.
Dit lijk mij een typisch geval van bacterie vorming in de diesel.
Heel herkenbaar ook, mijn systeem zat ook vol met "snot" zonder filters etc.
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)
Re: Reparatie MF35/4 23C (Frankenstein)
dat is een goede mogelijkheid, zou ook kunnen zijn dat ze die trekker eens met oude frituur of plantenolie hebben willen rijden.
dat kom ik hier toch ook nog wel eens tegen.
dat kom ik hier toch ook nog wel eens tegen.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)