Hallo allemaal,
Ik heb mijn TEF inmiddels volledig gerestaureerd en ben nu bezig om hem van verlichting e.d. te voorzien.
Ik heb twee vragen over het aansluiten van de Ampèremeter in combinatie met de spanningsregelaar en de startmotorschakelaar.
In het aansluitschema uit het werkplaatshandboek "TE-F tractor wiring *RECLAME* 12 Volt diesel" gaat men uit van de + op het chassis. Ik doe dit niet en zet de massa op het chassis.
Blijft het aansluitschema daarmee ongewijzigd?
Op de achterkant van de Ampéremeter zijn de contacten gemerkt met een B en een L, ik ga er van uit dat dit staat voor: Battery en Lights...Maar misschien heb ik dat verkeerd.
Ik twijfel nu aan welke kant ik ,wat, aan moet gaan sluiten.
Is B nu in het schema het linker contact en L het rechter of is het juist andersom?
Wie zou hier zijn licht eens over willen laten schijnen?
Groetjes,
Robert
Verlichting aansluiten TEF
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Verlichting aansluiten TEF
Hoi Robert,
Voor de verlichting maakt het niet uit of de + of de - aan massa zit.
Als de ampere meter de verkeerde kant uit slaat, gewoon beide aansluitingen omdraaien.
Bij Led verlichting wel opletten en testen. Die zijn namelijk wel gevoelig voor + en - verwisseling.
Voor de verlichting maakt het niet uit of de + of de - aan massa zit.
Als de ampere meter de verkeerde kant uit slaat, gewoon beide aansluitingen omdraaien.
Bij Led verlichting wel opletten en testen. Die zijn namelijk wel gevoelig voor + en - verwisseling.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: Verlichting aansluiten TEF
Bedankt voor jouw reactie. Ik sluit het zo aan en anders gewoon omwisselen.
Groeten,
Robert
Groeten,
Robert