Gerrit zin vraag : Wie kan mij meer vertellen over de MF 465?
Gerrit, is dit niet gewoon een MF 265 met cabine?
Kijk eens voor een afbeelding bij je eigen folders.
Ferguson Ted petroleum1953, M-F 133 3cil 1968. En ander antiek.
w.o. LFE 3 punt maaibalk 1963, Rud Sack ploeg 1930, Allen Oxford TS 1957, Agria 1700 D tuinfrees, Gutbrod tuinploeg, bungartz tuinfreesje, Trabant 601 1964, smid gebouwde melkbussen 3 punt bak, smid gebouwde achterlader met bak en vork jaren 60
Volgens John Farnworth´s buyers guide is de 465 het enige 400 model dat ooit gebouwd is in Europa. Het is een 265 die speciaal voor de Nederlandse markt in opdracht van de toenmalige importeur werd gemodificeerd. De trekker kreeg een 12 versnellingen synchrobak, de motor is een Perkins A4,236. De cabine is van Scirocco en werd er in Nederland opgebouwd.
De 400 serie is later in Brazilie als `no/nonsense` trekker gebouwd in 6 opeenvolgende typen, dus zonder electronische poespas etc, eigenlijk gewoon nog steeds de 100 serie in een nieuw jasje.
Als het een 3 versnellingsbak is , gaat het om 12 gesyncroniseerde versnelling bij de 200 en 600 serie kon je deze krijgen . maar dit zal een tussen model geweest zijn .
De eerste uitvoering van de MF 265 was alleen met de 8+2 bak verkrijgbaar of met de 12+4 multipower bak. De laatste uitvoering was leverbaar leverbaar met 12 gesyncroniseerde versnelling met de bak met de 3 poken.
Ik heb de folder ook thuis liggen van deze trekker
Deze trekker is gewoon door de importeur toen brinkman en niemeyer (let niet op de spelling )aangepast.
Dat kun je ook terug vinden in het boek van john farnworth's boek dat al eerder vernoemd werd ook kun je het terug vinden in the massey legacyvolume 1 Ik meen dat ik het daar in gezien heb daar staat ook bij dat de importeur toendertijd de mf 265 uit ruste met een cabine naar nederlandse maatstaven!
Ik hoop dat ik je hier weer een beetje mee verder heb kunnen helpen!
Groeten john kraaijvanger (Johny MF)
ik ben de eigenaar van een mf 165 staat ook bij de foto's die met de sekura cabine ik ben van plan om een 1080 aan teschaffen
De MF 465 is door de "fotograaf" verkocht aan RoHe tractoren in Holwerd. Hij was afgelopen week weer in de buurt maar heb hem niet gesproken. Volgens zijn site heeft hij deze MF nog steeds te koop staan. Dus voor evt. vragen over de betreffende trekker zie rohetractoren.nl