Onlangs kocht ik een tef maat weet niet zeker of hij grijs moet want onder de grijze lan zit goudkleyrige verf of bronskleurig zou het kunnen zijn dat dit wil zeggen dat het een goudbuikje is op de motor staat dat hij van het jaar 55 is en het serienummer van de motorblok is SA 67 839 E zou er me iemand kunnen helpen weet het echt niet zou hem graag origineel zetten.
alvast bedankt
Is mijn tef een goudbuikje
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Is mijn tef een goudbuikje
Beste aloisisdom,
Een TEF is altijd grijs geweest. De goudbuik was bij de opvolger, de FE35.
Het rode dat je ziet is de grondverf die ze toen gebruikten. Die was roodbruin van kleur.
Een TEF is altijd grijs geweest. De goudbuik was bij de opvolger, de FE35.
Het rode dat je ziet is de grondverf die ze toen gebruikten. Die was roodbruin van kleur.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
-
Ben je het zekr want op het motorblok in aan de transmissie zit overal goude verf onder de grijze lak en
Zou jij weten waarom mijn achterbrug gedateerd staat met 6 12 40 wil dat dan zeggen dat mijn achterbrug van het jaar 1940 is dat is toch niet mogelijk
Toch bedankt voor je reactie echt leuk dat jullie interesse tonen
Zou jij weten waarom mijn achterbrug gedateerd staat met 6 12 40 wil dat dan zeggen dat mijn achterbrug van het jaar 1940 is dat is toch niet mogelijk
Toch bedankt voor je reactie echt leuk dat jullie interesse tonen
-
Kan iemand met zekerheid zeggen dat mijn serienummer bij mij mororblok nummer past want ik ken er noegenaamd niks van xs
-
- Site Admin
- Contacteer:
Heb jij een foto van dat nummer/datum op de achterbrug?
Motor 1955 hoort bij een TEF. Serienummer kan ik niet koppelen aan een bouwjaar helaas. Ik heb daar geen gevevens over. Ik neem aan dat je 1 versnellings pook hebt en ook maar 1 handle om de hef te bedienen.
Dit alles betekend namelijk een TEF en geen goudbuik.
De eerste goudbuik is gebouwd aan het eind van 1956, heeft 2 versnellings en 2 handles om de hef te bedienen.
Dat je een ander kleur aantreft, komt vaak voor. De meeste trekkers van die leeftijd hebben al een keer een nieuwe verflaag gehad. Sommigen zelfs meerdere.
Ook is de kans groot dat de motor niet de orginele is, maar een gereviseerde.
Motor 1955 hoort bij een TEF. Serienummer kan ik niet koppelen aan een bouwjaar helaas. Ik heb daar geen gevevens over. Ik neem aan dat je 1 versnellings pook hebt en ook maar 1 handle om de hef te bedienen.
Dit alles betekend namelijk een TEF en geen goudbuik.
De eerste goudbuik is gebouwd aan het eind van 1956, heeft 2 versnellings en 2 handles om de hef te bedienen.
Dat je een ander kleur aantreft, komt vaak voor. De meeste trekkers van die leeftijd hebben al een keer een nieuwe verflaag gehad. Sommigen zelfs meerdere.
Ook is de kans groot dat de motor niet de orginele is, maar een gereviseerde.
Groetjes Gerrit Preuter