Pagina 1 van 1
waarom blijft hij hier lekken?
Geplaatst: zo 03 mei 2020 14:47
door Bert353
Ik heb de tank er al eens afgehad en de dieselkraan schoongemaakt nieuw kurk ertussen, de schroefdraden schoongemaakt en met locktite terug gemonteerd, nieuwe brandstofslang, de opvoerpomp er al eens afgehad, schoongemaakt, nieuwe pakking eronder, maar hij blijft de startmotor zo nathouden! al zolang ik 'm heb.
Ik heb geen idee waarom?
iemand van jullie misschien?
attachment=1]IMG[_5667.JPG[/attachment]

- IMG_5669.JPG (90.71 KiB) 4695 keer bekeken
Re: waarom blijft hij hier lekken?
Geplaatst: zo 03 mei 2020 15:24
door nielsn
Hallo,
Misschien langs het asje van de opvoerpomp hevel? Als het daarboven verder niet lekt of vettig is.
Groet niels
Re: waarom blijft hij hier lekken?
Geplaatst: zo 03 mei 2020 15:58
door antoine
Bert,
misschien heel kleine gaatjes in bodem tank ? Heb ik ook gehad . Geeft idee of tank “zweet” .
Vrgrt, Antoine
Re: waarom blijft hij hier lekken?
Geplaatst: zo 03 mei 2020 16:30
door Bert353
dat idee heb ik soms wel, hoe heb je dat opgelost?
Re: waarom blijft hij hier lekken?
Geplaatst: zo 03 mei 2020 16:58
door antoine
Bert,
Heb tank eraf gehaald en van binnen goed schoon gemaakt met sterke azijn en kiezels schudden . Bodem helemaal blank geschuurd en met een “ijzerlijm “ er een dun plaatje inox op gelijmd . Daarna over dat geheel een laag epoxy ( speciaal voor metaal ) gezet .
Is nu zo’n 10 jaar kurkdroog .
Vrgrt, antoine
Re: waarom blijft hij hier lekken?
Geplaatst: zo 03 mei 2020 17:26
door Bert353
Ok, dus je hebt niets geprobeert te solderen? dat hoor je ook vaak.
heb je dat óm de fitting waar het kraantje ingedraait zit heen gelijmd? of heb je de fitting er naderhand weer terug op gezet?
(Ik denk eromheen?)
Re: waarom blijft hij hier lekken?
Geplaatst: zo 03 mei 2020 17:39
door antoine
Bert,
Nee ik heb niet geprobeerd om te solderen want dan moet je met koper lassen wat ik niet zelf kan en verder zaten er zeker zo’n 10 hele kleine gaatjes in . Leek wel poreus .
Ja ik heb kraantje eruit gehaald en metaalplaat er omheen gelegd ( gaatje geknipt in plaat) . Metaalplaat eerst voor gevormd en tijdens lijmen vastgezet met spanbanden en daar tussen wat wiggen geplaatst zodat op de rondingen goed druk komt te staan . Ging prima.
Vrgrt, Antoine
Re: waarom blijft hij hier lekken?
Geplaatst: zo 03 mei 2020 18:50
door Bert353
dank je.
Re: waarom blijft hij hier lekken?
Geplaatst: zo 03 mei 2020 22:24
door GJM
Probeer eens een motorcycle tank sealer
https://www.thedrive.com/reviews/32202/ ... ank-sealer
Ik heb de tank van mijn oldtimer motor zo ook dicht gemaakt