Goede avond,
Na aantal jaren afwezigheid en weinig met de trekker bezig geweest te zijn is er het laatste jaar aardig vordering gemaakt. Nu heb ik het volgende euvel.
Heb de motor deels verniewd inwendig.
Nieuwe: zuigerveren, bussen kop gevlakt en voorkamer ingangen wat vergroot voor betere doorstroming. Nieuwe gloeibougies. Distibutie tandwielen vervangen en nieuwe ketting. Brandstofpomp en verstuivers schoongemaakt inwendig en pakkingen vervangen.
Nu heb ik volgens de instructie de brandstofpomp afgesteld op het merkteken. Dan start hij wel na goed gloeien. Maar als ik de pomp helemaal rechtsom draai in de sleufgaten van de pomp start de trekker veel beter en staat ie dus lang niet op het merkteken. Distributie na gezien die staat cker goed. Maar zou het zo kunnen zijn dat er tussen de nokken as en de aandrijving van de teller en pomp een tand verkeerd staat? Dit is niet los geweest.
Of heeft iemand een foto van hoe de pomp op een goed startende trekker staat.
Als trekker gelopen heeft start hij ook weer na een tik aan de sleutel. Rookt ook niet meer. Reden van revisie was dat hij harder uit carterontluchting rookte dan uit de uitlaat.
Groet niels.
Positie brandstofpomp 23c motor
Moderators: Tony, fergie, admin
Positie brandstofpomp 23c motor
- Bijlagen
-
- IMG-20190715-WA0000.jpeg (141.85 KiB) 1597 keer bekeken
-
- Gebroken zuigerveren
- IMG-20200318-WA0008.jpeg (133.65 KiB) 1597 keer bekeken
-
- IMG-20200318-WA0005.jpeg
- (166.49 KiB) 1403 keer gedownload
Re: Positie brandstofpomp 23c motor
Na aantal dagen de trekker geregeld gebruikt te hebben begon de motor onderweg van de lokale dieren speciaalzaak te tikkeren. Onder de 1000 toeren niet heel hard maar daarboven deduident harden. Motor begon ook aardig zwart te roken vooral met wegrijden en gas geven. Het lijkt uit de voorste heft van de motor te komen.
Groet niels.
Groet niels.