Ik heb een MF 35 23c (chassis sdm124xxx) en wil de zuigerveren vervangen van de hefcilinder. De diameter is normaal 3” maar de mijne is 2,5”
Bij het ontvetten van het deksel Zag ik dat er gouden kleur zat onder de grijze laklaag. Zou het kunnen dat dit afkomstig is van een goudbuik? En is dit de reden dat de diameter van de cilinder 2,5” is?
Ik zie bij histoparts dat ze de zuigerveren verkopen van 2,5” maar deze staat gecatalogeerd onder de Ferguson TE, zouden deze correcte zijn voor mijn cilinder?
Zuiger en cilinder hef mf35
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: Zuiger en cilinder hef mf35
goudbuik was het tussen model tussen TE en de 35 serie
ga het maar eens goed uitzoeken wat voor type je hebt
en de 2,5 ringen zou ik dan gewoon bestellen
maar je kan ook naar de lokale mf dealer gaan, die kan dat ook leveren, soms zelfs goedkoper dan histo
en passant kunnen die je soms ook nog wat advies meegeven
ga het maar eens goed uitzoeken wat voor type je hebt
en de 2,5 ringen zou ik dan gewoon bestellen
maar je kan ook naar de lokale mf dealer gaan, die kan dat ook leveren, soms zelfs goedkoper dan histo
en passant kunnen die je soms ook nog wat advies meegeven
-
- Contacteer:
Helo steve,
de eerdere 35 heeft inderdaad een kleinere zuiger (en heft dus ook minder) dan later. De switch is niet gerelateerd aan het wel of geen goudbuik hebben.
Zie de FAQ over wel of geen goudbuik, serie nummer kleiner dan 74655 en later is geen goudbuik is de korte versie van viewtopic.php?f=6&t=35
Groetjes,
René.
de eerdere 35 heeft inderdaad een kleinere zuiger (en heft dus ook minder) dan later. De switch is niet gerelateerd aan het wel of geen goudbuik hebben.
Zie de FAQ over wel of geen goudbuik, serie nummer kleiner dan 74655 en later is geen goudbuik is de korte versie van viewtopic.php?f=6&t=35
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
nee, jammer genoeg geen goudbuik
Vind het wel raar dat er vermoedelijk een hefdeksel van een goudbuik opzit (afgaand op de kleur).
Ik heb op de versnellingsbak een ingegoten plaatje gevonden met de datum (../01/58)
Bestaat er ergens een lijst van de standard 23c motor met de motornummers gerelateerd aan het bouwjaar?
gr
Steve

Ik heb op de versnellingsbak een ingegoten plaatje gevonden met de datum (../01/58)
Bestaat er ergens een lijst van de standard 23c motor met de motornummers gerelateerd aan het bouwjaar?
gr
Steve