bandenmaat / heflatlengte

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Harm Jan

bandenmaat / heflatlengte

Bericht door Harm Jan »

Hallo,

Een goede kennis heeft zijn MF 135 van 28" op 32" wielen en banden gezet. Moeten om goed te kunnen ploegen de heflatten nu ook verlengd worden? Met hoeveel cm? Is er misschien een tabel waar één en ander valt af te lezen?

Dank voor een reactie.
Met vriendelijke groet, Harm Jan

MF35X, 2 schaar ploeg MF C893

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: bandenmaat / heflatlengte

Bericht door admin »

Hoi Harm-Jan,

Massey Ferguson paste de heflatten niet aan bij trekkers met verschillende banden maat.
Je zou er in dus gewoon moeten kunnen ploegen. Je kunt bij de meeste ploegen wel de hoogte van de onderste trekpunten aanpassen.
Als je van 28"naar 32" staat je trekker 5cm hoger.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Harm-Jan,

Als de heflatten met de ploeg op diepte niet vlak liggen (oplopen richting the trekker) dan zal een en ander niet goed werken, je trekt de ploeg uit de grond omhoog op die manier. Ik heb het probleem met onze Hanomag, die staat op te grote wielen. Da's leuk voor wat gang op de weg en het geeft me mooi extra hoogte met de hefmast maar.... cultiveren gaat niet met een cat 2 cultivator, dat moet een diepwoeler worden !.Ploegen heb ik nog niet geprobeerd maar dat wordt denk ik ook niet wat.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Harm Jan,

Ik zou het gewoon proberen, zoals Gerrit aangeeft, de tractor komt maar 5 cm naar boven.
De W A T lijn wordt maar heel iets rechter.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie