Reserve tankje TEF
Moderators: Tony, fergie, admin
Reserve tankje TEF
Hallo
Bij mijn TEF zijn er twee reserve tankjes bij maar geen van beide is aangesloten. Bij het grootste tankje is er bovenaan een aansluiting en onderaan zijn er twee aftapmogelijkheden en in de midden langs de zijkant is er nog een. Wat is of was de bedoeling van zo een tankje en hoe moet ik dat aansluiten. Bij het andere kleinere tankje is er helemaal niets aangesloten. Ik vermoed dat het in verband met het kigasspompje is. Kan mij daar iemand wat meer uitleg over geven.
Groeten Johan
Bij mijn TEF zijn er twee reserve tankjes bij maar geen van beide is aangesloten. Bij het grootste tankje is er bovenaan een aansluiting en onderaan zijn er twee aftapmogelijkheden en in de midden langs de zijkant is er nog een. Wat is of was de bedoeling van zo een tankje en hoe moet ik dat aansluiten. Bij het andere kleinere tankje is er helemaal niets aangesloten. Ik vermoed dat het in verband met het kigasspompje is. Kan mij daar iemand wat meer uitleg over geven.
Groeten Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
- Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
- Contacteer:
hallo , ik denk dat de aansluiten zijn voor een van de grote tank naar het kleine tankje de 2de aansluiting naar de filters en zo naar de pomp of opvoerpomp en de 3de aansluiting voor het kiggaspompje
ps: voor de velgen weet ik nog niet wat ik zou doen ik zal je wel nog iets laten weten
ps: voor de velgen weet ik nog niet wat ik zou doen ik zal je wel nog iets laten weten
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Beste Johan,
Het grootste tankje is een soort reserve tankje.
De aansluiting bovenin loopt met een leiding naar de voorkant van de hoofd tank. Van onder uit de hoofdtank loopt er naar het midden van dit tankje een leiding. Van onderkant van het tankje loopt de brandstof naar de brandstoffilters of eerst naar het opvoerpompje. Dat laatste is afhankelijk van het bouwjaar.
Het kleinste tankje is het kigas tankje. Hierin zit diesel (of petroleum) om het starten te vergemakkelijken als het koud is. Er loopt een leiding naar het handpompje in het dashboard. Vervolgens loopt er een leiding van het pompje naar de inspuitnippel op het inlaat spruitstuk. Hiernaast zit een gloeispiraal.
Het grootste tankje is een soort reserve tankje.
De aansluiting bovenin loopt met een leiding naar de voorkant van de hoofd tank. Van onder uit de hoofdtank loopt er naar het midden van dit tankje een leiding. Van onderkant van het tankje loopt de brandstof naar de brandstoffilters of eerst naar het opvoerpompje. Dat laatste is afhankelijk van het bouwjaar.
Het kleinste tankje is het kigas tankje. Hierin zit diesel (of petroleum) om het starten te vergemakkelijken als het koud is. Er loopt een leiding naar het handpompje in het dashboard. Vervolgens loopt er een leiding van het pompje naar de inspuitnippel op het inlaat spruitstuk. Hiernaast zit een gloeispiraal.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Reserve tankje TEF
Hallo
Hoe wordt het reservetankje eigenlijk gevuld. Als er een leiding bovenaan en onderaan de grote tank is aangesloten dan als de brandstof in de grote tank zakt dan zakt dat in de kleine tank toch ook of ben ik totaal mis (wet van de comuniserende vaten). Wat is eigenlijk de bedoeling van zo een tankje.
Groeten Johan
Hoe wordt het reservetankje eigenlijk gevuld. Als er een leiding bovenaan en onderaan de grote tank is aangesloten dan als de brandstof in de grote tank zakt dan zakt dat in de kleine tank toch ook of ben ik totaal mis (wet van de comuniserende vaten). Wat is eigenlijk de bedoeling van zo een tankje.
Groeten Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Johan,
Dat van die communicerende vaten heb je goed onthouden. Dat klopt helemaal. Je ziet echter een ding over het hoofd. Namelijk dat de bodem van de hoofdtank ongeveer halverwege het reserve tankje komt. Met andere woorden. Als je hoofdtank leeg hebt, heb je nog een halftankje om het werk te klaren en thuis te komen. Dat lukt natuurlijk nooit omdat je geen waarschuwing krijgt.
Het tankje is er vooral voor gemaakt om tijdens het ploegen en bij het werken in de heuvels een goede brandstof toevoer te garanderen. Als de tank bijna leeg is, stroom er even geen brandstof uit de hoofdtand naar de hulptank. Rij je de ander kant op dan stroomt er weer brandstof naar de hulptank. Bij ploegen hetzelfde.
Dat van die communicerende vaten heb je goed onthouden. Dat klopt helemaal. Je ziet echter een ding over het hoofd. Namelijk dat de bodem van de hoofdtank ongeveer halverwege het reserve tankje komt. Met andere woorden. Als je hoofdtank leeg hebt, heb je nog een halftankje om het werk te klaren en thuis te komen. Dat lukt natuurlijk nooit omdat je geen waarschuwing krijgt.
Het tankje is er vooral voor gemaakt om tijdens het ploegen en bij het werken in de heuvels een goede brandstof toevoer te garanderen. Als de tank bijna leeg is, stroom er even geen brandstof uit de hoofdtand naar de hulptank. Rij je de ander kant op dan stroomt er weer brandstof naar de hulptank. Bij ploegen hetzelfde.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Reserve tankje TEF
Hallo
Als ik het goed begrijp is het tankje meer een hulpmiddel dan een resevetankje. Het is niet zo dat men zogezegd eerst de grote tank leegrijdt en dan pas overschakeld naar het kleine tankje. Ik dacht dat er onderaan het tankje een kraantje zat, maar volgens ik begrijp wordt er zowel brandstof uit de grote tank als uit de kleine tank terzelfdertijd gebruikt.
Gerrit alvast bedankt voor de nodige uitleg.
Groeten Johan
Als ik het goed begrijp is het tankje meer een hulpmiddel dan een resevetankje. Het is niet zo dat men zogezegd eerst de grote tank leegrijdt en dan pas overschakeld naar het kleine tankje. Ik dacht dat er onderaan het tankje een kraantje zat, maar volgens ik begrijp wordt er zowel brandstof uit de grote tank als uit de kleine tank terzelfdertijd gebruikt.
Gerrit alvast bedankt voor de nodige uitleg.
Groeten Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Johan,
Da's niet helemaal korrect. De diesel loopt van de grote tank naar de "header" tank zoals hij heet. (vertaald zich als voorraad tank oid). Van daar gaat de diesel via de filters naar je motor. Zowel aan de hoofd tank als deze hulp tank zit een kraan.
Groetjes,
René.
Da's niet helemaal korrect. De diesel loopt van de grote tank naar de "header" tank zoals hij heet. (vertaald zich als voorraad tank oid). Van daar gaat de diesel via de filters naar je motor. Zowel aan de hoofd tank als deze hulp tank zit een kraan.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: ma 12 feb 2007 17:29
- Locatie: Ottersum, aan de grens
Kranen
Hoi René,
ik heb een vraagje over die kranen. Deze lekken beide bij mij.
En dan bedoel ik dus naar buiten. Er hangen altijd druppels aan en de onderste drupt echt.
Heb jij een idee hoe ik deze dicht kan krijgen? Of moet/kan ik ze gewoon weg laten?
Frank
ik heb een vraagje over die kranen. Deze lekken beide bij mij.
En dan bedoel ik dus naar buiten. Er hangen altijd druppels aan en de onderste drupt echt.
Heb jij een idee hoe ik deze dicht kan krijgen? Of moet/kan ik ze gewoon weg laten?
Frank
Groeten,
Frank
Ferguson TEF met orginale grondbak (1955),
Goudland kantelploeg GK-??,
Amazone Kalkverspreider, Eg voor in de hef, Achterlader met mestvork,
Renault R89 met grondbak (1970),
Holder EDII met ploeg en frees (1951)
BMW R27 (1963), Solex 2x, Nekaf M38A1 (1957)
Frank
Ferguson TEF met orginale grondbak (1955),
Goudland kantelploeg GK-??,
Amazone Kalkverspreider, Eg voor in de hef, Achterlader met mestvork,
Renault R89 met grondbak (1970),
Holder EDII met ploeg en frees (1951)
BMW R27 (1963), Solex 2x, Nekaf M38A1 (1957)
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Frank,
De draai kraan onder de hoofdtank is voorzien van een kurk dichtring, die kost ca 1 euri, dan is die weer dicht. De andere heb ik nog niet bekeken, mijn restauratie is nog niet zo ver. Ik vermoed echter O-ringen of ook kurk, zal nooit moeilijk zijn.
Groetjes,
René.
De draai kraan onder de hoofdtank is voorzien van een kurk dichtring, die kost ca 1 euri, dan is die weer dicht. De andere heb ik nog niet bekeken, mijn restauratie is nog niet zo ver. Ik vermoed echter O-ringen of ook kurk, zal nooit moeilijk zijn.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Het cylindervormige kraantje dicht af met een kurken cylinder. Ik heb hiervan nog twee lekkende voorbeelden liggen. Hiervoor zijn helaas nog geen vervangers te koop. Of en hoe je die na moet maken weet ik ook niet.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger