ik heb sinds kort een Ferguson,waarvan ik heel weinig weet dus ik heb wat vragen.Er staat op het dashbord: Massey- Harris-Ferguson, en verder op het plaatje: TEF-477273. op het motorblok staat aan de rechter zijde: 9.6.54, *811422 en tot slot: SA 50465E. Het is een Standard motorblok, 4cilinder diesel. Je start met een pook. Is dit mogelijk een TEF-20 ? Verder heb ik de restanten olie(witte drab) zo goed mogelijk afgetapt van de versnellingsbak en de achterbrug, en nu heb ik de volgende vragen: - moet ik naspoelen om die drab weg te krijgen?, en waarmee? Wat voor olie moet erin, en hoeveel? Is versnellingsbak en achterbrug EEN ruimte? Dit zijn voorlopig mijn vragen.
Groeten Ad
vragen over TEF-20(?)
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
vlgens mij heb je een ferguson tef 20 , ik denk dat gewoon laten uitdruppen genoeg is en de versnellingsbak en achteras is tesamen
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
-
- Site Admin
- Contacteer:
Beste Ad,
Je hebt een Ferguson TEF.
De achterbrug en de versnellingsbak vormen inderdaad een geheel.
De witte drap die je hebt afgetapt is olie vermengd met water. Als het er nog een beetje als olie uitdrupte, is het meeste er wel af. Was het meer mayonaise, dan zou ik er de goedkoopste olie (80w90 transmissie olie of 20W50 motorolie) indoen die je kunt krijgen. Daar een half jaar mee rijden en pas iets duurdere olie er op. Let op er gaat 28 liter in.
Je moet de olie wel aftappen door alle drie de pluggen aan de onderkant.
Anders blijft er toch redelijk wat olie achter.
Kijk voor de rest eens rond op deze site. Je zult er veel informatie vinden over je TEF.
Je hebt een Ferguson TEF.
De achterbrug en de versnellingsbak vormen inderdaad een geheel.
De witte drap die je hebt afgetapt is olie vermengd met water. Als het er nog een beetje als olie uitdrupte, is het meeste er wel af. Was het meer mayonaise, dan zou ik er de goedkoopste olie (80w90 transmissie olie of 20W50 motorolie) indoen die je kunt krijgen. Daar een half jaar mee rijden en pas iets duurdere olie er op. Let op er gaat 28 liter in.
Je moet de olie wel aftappen door alle drie de pluggen aan de onderkant.
Anders blijft er toch redelijk wat olie achter.
Kijk voor de rest eens rond op deze site. Je zult er veel informatie vinden over je TEF.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger