olie druk
Moderators: Tony, fergie, admin
olie druk
mijn mf 35 valt opeens stil olie pijl blijkt aan lage kant nadat ik olie begevuld heb draait hij weer , olie druk viel opeens weg ! heb wel brandstof systeem moeten ontluchten kan iemand mij uitleg geven ? en welk type motorolie moet ik ingelijk gebruiken ?
-
- Site Admin
- Contacteer:
Joerik,
Dat je trekker opeens stilvalt heeft met de brandstof te maken. Waarschijnlijk is ergens een verstopping (geweest) in je brandstof toevoer naar de pomp. Als het weer gebeurd, alle leidingen doorblazen met perslucht en de brandstoffilters vernieuwen.
De olie mag je alleen pijlen als de motor een poos stil heeft gestaan.
Dus voordat je de trekker de eerste keer start op een dag.
Een draaiende motor gooit namelijk de olie rond door de motor. Hierdoor is het olie peil lager dan wanneer de motor een tijd heeft stil gestaan.
Een gewone 15w40 of 20w50 geschikt voor dieselmotoren is goed genoeg.
Dat je trekker opeens stilvalt heeft met de brandstof te maken. Waarschijnlijk is ergens een verstopping (geweest) in je brandstof toevoer naar de pomp. Als het weer gebeurd, alle leidingen doorblazen met perslucht en de brandstoffilters vernieuwen.
De olie mag je alleen pijlen als de motor een poos stil heeft gestaan.
Dus voordat je de trekker de eerste keer start op een dag.
Een draaiende motor gooit namelijk de olie rond door de motor. Hierdoor is het olie peil lager dan wanneer de motor een tijd heeft stil gestaan.
Een gewone 15w40 of 20w50 geschikt voor dieselmotoren is goed genoeg.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
-
- Site Admin
- Contacteer:
Jourik,
Het olie peil heeft niets te maken de werking van het opvoerpompje.
Dat pompje wordt namelijk mechanische aangedreven.
Het olie peil heeft niets te maken de werking van het opvoerpompje.
Dat pompje wordt namelijk mechanische aangedreven.
Groetjes Gerrit Preuter