Originele frontlader mf 30 (super???) En revisie sets ??

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Groundskeeper Willie

Originele frontlader mf 30 (super???) En revisie sets ??

Bericht door Groundskeeper Willie »

Eigenlijk heb ik meer een vraag....
We hebben vorig jaar een mf 30 gekocht en onze buurman die er afgelopen week een blik op wierp had dezelfde vermoedens als wij..
Er heeft ooit een frontlader opgezeten.

Nu is het zo dat onze 30 niet heel lang meer heeft 3e zuiger heeft speling op de krukas (als ik het goed benoem).

Gevolg zodra het niet meer gaat word ie uit elkaar getrokken en onderhanden genomen.
Maar nu zaten we zowizo met de onderdelen (krukas ed) waar die het beste te bestellen en ......

De frontlader....
Na de opmerking van de buurman kriebelt het en zou origineel natuurlijk geweldig zijn.
Maar...
Zijn ze er nog wel ?
Buurman gaf ons weinig hoop maar ik heb zo iets van nee hebben we ja kunnen we krijgen :)

daanvanharen

Re: Originele frontlader mf 30 (super???) En revisie sets ?

Bericht door daanvanharen »

Niets te krijgen is wat overdreven. Als je op ebay kleinanzeigen (bijvoorbeeld: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-sei ... uson-30/k0) kijkt zijn er veel slooponderdelen te koop. Daarnaast kun je op deze Franse site (www.laboutiquedutracteur.com) nog wel wat spullen vinden.

Groundskeeper Willie

Bericht door Groundskeeper Willie »

Elenpe hij heeft het niet zwaar hier.
Eens in de zoveel tijd bak slepen.
Eens per jaar mest rijden.
En zo nu en dan baaltje hooi versjouwen.

Kortom een luizenleven..

Hij moet wel goed gedaan worden maar het is niet dat ie het zwaar zal krijgen.
Ik zal een pb sturen dan weten wat ons te wachten staat op het moment dat ie het op geeft...

Persoonlijk heb ik nog net niet de ballen verstand van motoren ed en heb daar vriend lief voor die een hoop zelf kan
Zeker zodra onze schuur er staat dan kan ie helemaal los (kan ik hem lastig vallen en zelf ook meer leren en de handjes vuil maken )

daanvanharen dank voor je links
Ik zal ze in de gaten houden!
Misschien vinden we daar nog een fronthefje hoe gaar dan ook ik blijf hopen !

Evertjan

Bericht door Evertjan »

Waar hoop is, is leven, succes met het opknappen, komt vast goed.
Tractoren: 1X Ferguson TE P3 uit 47', 1x Ferguson TED, 2x Ferguson TEF, 1x Ford Dexta, allround erf slaaf.
Machines: Miedema wagen, PZ135 maaier, PZ Strela, Weidesleep, Grondbakje, JF AV40 mestwagen, Ferguson earthscoop, Ferguson potato planter, Ferguson 2 schaar ploeg 12 inch,Ferguson 2 schaar ploeg 10", Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson cordwoodsaw, Ferguson cultivator, Ferguson spring tine cultivator, Ferguson ridger, Beet harvester, Potato spinner, Ferguson grader, MF 4 schaar ploeg.

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Heb er originele onderdelen van liggen ongebruikt uit oude voorraad.
Ook nog wat gebruikt spul maar het mooiste is naar Afrika gegaan.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Plaats reactie