Hallo allemaal,
Mijn naam is Rob en ik kom uit Peer. Ik ben momenteel een Ferguson TED aan het restaureren. Momenteel ben ik bezig met de verlichting. Helaas ontbreekt er koplamp en het vleugeltje tegen de motorkap. Zijn deze nog nieuw te verkrijgen? Het merk is Auteroche. Ook ben ik ook nog op zoek naar een verlichtingsschakelaar van Seim Romans.
De kabels zaten vroeger in een metalen beschermslang, deze waren grotendeels weggeroest, deze heb ik ook vervangen. Heeft er toevallig iemand foto's van hoe deze tegen de tractor bevestigd zijn?
Alvast bedankt,
Rob
Verlichting TED
Moderators: Tony, fergie, admin
-
Re: Verlichting TED
Hallo,
Ik weet niet of je alles origineel wilt houden? Als het niet uitmaakt kun je je lampen gewoon hier bestellen:
http://histoparts.com/nl/webshop/trekke ... ntage.html
Ik weet niet of je alles origineel wilt houden? Als het niet uitmaakt kun je je lampen gewoon hier bestellen:
http://histoparts.com/nl/webshop/trekke ... ntage.html
MF 35 4 cilinder en Ferguson cultivator.
Een boer met verstand rijdt met een MF op het land!
Een boer met verstand rijdt met een MF op het land!
-
- Contacteer:
Hello allemaal,
Orgineel is een moeilijk woord in deze, er was alleen een engelse verlichting set die in de rest van europa niet mocht dus is er altijd zonder geexporteerd. De franse productie had wel af fabriek verlichting maar kennelijk van wisselende samen stelling. Zo te horen is dit een frans setje, dan zal zoeken op franse sites mischien helpen. De rest van europa had voornamelijk bosch en hella spul gemonteerd omdat de importeur of dealer dat makkelijk kon krijgen.
Groetjes,
René.
Orgineel is een moeilijk woord in deze, er was alleen een engelse verlichting set die in de rest van europa niet mocht dus is er altijd zonder geexporteerd. De franse productie had wel af fabriek verlichting maar kennelijk van wisselende samen stelling. Zo te horen is dit een frans setje, dan zal zoeken op franse sites mischien helpen. De rest van europa had voornamelijk bosch en hella spul gemonteerd omdat de importeur of dealer dat makkelijk kon krijgen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
Auteroche is inderdaad aan franse set die regelmatig gebruikt werd met een setje "vleugeltjes". Deze vleugeltjes heb ik nog niet in reproductie gezien, maar via franse 2dehands sites zoals leboncoin.fr is er zeker wat te vinden.
Auteroche lampen vind je bij verschillende leveranciers.
Bvb. Histoparts: http://histoparts.com/nl/webshop/verlic ... plamp.html
Mvg
Jan
Auteroche lampen vind je bij verschillende leveranciers.
Bvb. Histoparts: http://histoparts.com/nl/webshop/verlic ... plamp.html
Mvg
Jan
Dan zal het inderdaad wat improviseren worden. Iemand een idee hoe de metalen beschermslangen eigenlijk lopen?
Mvg
Rob
Mvg
Rob