Hij begon steeds slechter te starten, wat volgens mij aan de startmotor ligt.
Voor m'n gevoel trekt de startmotor erg veel stroom, waardoor het massaslot min of meer is verbrand.
Ik had het massaslot overbrugt met een goede startkabel, maar de klemmen daarvan werden na een paar keer kort starten al fikheet.
Dus de trekker binnen genomen en de startmotor losgehaald.
Het viel me op de het anker op de plek van de koolborstels erg ruw was, dus die eerst maar eens opknappen.
En dan samen met een nieuw setje koolborstels weer in elkaar steken, hopelijk is het dan beter.
Ook het bruggetje in het startrelais wilde ik nalopen, kijken of die misschien aangetast is.
Mocht het niet geholpen hebben omdat er toch wat anders aan de hand is, kan wegbrengen naar een revisiebedrijf altijd nog.
We wilden meteen van de gelegenheid gebruik maken om de trekker wat droger te maken.
Nu is het net een hondje die overal z'n druppeltjes achterlaat.

Bovenop het blok is het één grote baggerbende.

In ieder geval één verstuiverleiding lekt bij de verstuiver, dus die wilden we sowieso vervangen.
Maar hij lijkt ook motorolie te zweten en als het zo hoog op het blok zit, zit ik aan de kleppendekselpakking te denken.
Maar eerst maar eens de boel een beetje kuisen.
We hadden hem pas met een stoomcleaner schoon gemaakt, maar daarna heeft hij al weer een hoop rotzooi verzamelt en je komt lang niet overal goed bij met zo'n ding.