MF kipper
Moderators: Tony, fergie, admin
MF kipper
Hallo MF-liefhebbers,
Ik wil graag een kipper van Ferguson (3 tonnner) kopen. Ik zag dat er 2 moddellen in zijn, één kan je gewoon in de trekhaak hangen (heeft de distel iets hoger) redelijk recht lopen en ééntje voor in de hitch te hangen, lager model.
Zijn er hier ook folders of documentatie van? Ook om op te knappen en maten aan te kunnen houden.
Dank bij voorbaat.
Ik wil graag een kipper van Ferguson (3 tonnner) kopen. Ik zag dat er 2 moddellen in zijn, één kan je gewoon in de trekhaak hangen (heeft de distel iets hoger) redelijk recht lopen en ééntje voor in de hitch te hangen, lager model.
Zijn er hier ook folders of documentatie van? Ook om op te knappen en maten aan te kunnen houden.
Dank bij voorbaat.
-
- Contacteer:
Re: MF kipper
Hello Saraeva,
Alle kippers zijn voor in de hitch te hangen, zal aan de hoek liggen waaronder de foto is genomen. Zo'n hitch is ook de beste manier om met een kipper te rijden, zie de FAQ over het trekken van aanhangers.
Groetjes,
René.
Alle kippers zijn voor in de hitch te hangen, zal aan de hoek liggen waaronder de foto is genomen. Zo'n hitch is ook de beste manier om met een kipper te rijden, zie de FAQ over het trekken van aanhangers.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
http://www.annatefka.nl/mf_ond_boek/mac ... railer.pdf
Deze staat onder techniek/onderdelenboeken/machines.
Deze staat onder techniek/onderdelenboeken/machines.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
Bedankt voor jullie reacties's. Ik voeg even ter verduidelijking van wat ik bedoel met de hoogte van de distelaansluiting. Deze lijkt mij toch hoger te hangen dan in de hitch? Zou mij ook beter uitkomen. En is toch een MF-kipper. Klopt toch?
Mvg
Mvg
- Bijlagen
-
- Kipper 1.jpg (35.75 KiB) 8372 keer bekeken
-
- Site Admin
- Contacteer:
Beste Saraeva,
Het lijkt wel op een 3 ton Ferguson trailer. Ik zie wel verschil in de dissel. Deze dissel lijkt horizontaal te lopen terwijl de originele dissel iets naar onderen loopt.
Het lijkt wel op een 3 ton Ferguson trailer. Ik zie wel verschil in de dissel. Deze dissel lijkt horizontaal te lopen terwijl de originele dissel iets naar onderen loopt.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
- Contacteer:
Hello Saraeva,
Als je trekkende voertuig dan niet behoorlijk meer weegt als een ferguson is het toch sterk af te raden om hier voor te gaan. Zie de FAQ omtrend de uitleg, het is niet veilig.
De dissel in je foto kan natuurlijk zijn aangepast en is dat waarschijnlijk ook. Ik vermoed ook dat de banden maat groter is en de as verhoogt. De standaard dissel is er maar in een soort die al naar gelang wens voorzien werdt van een hulpstuk.
Groetjes,
René.
Als je trekkende voertuig dan niet behoorlijk meer weegt als een ferguson is het toch sterk af te raden om hier voor te gaan. Zie de FAQ omtrend de uitleg, het is niet veilig.
De dissel in je foto kan natuurlijk zijn aangepast en is dat waarschijnlijk ook. Ik vermoed ook dat de banden maat groter is en de as verhoogt. De standaard dissel is er maar in een soort die al naar gelang wens voorzien werdt van een hulpstuk.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Is de kipper op de foto een Franse MF of Ferguson kipper? Het is mij al meermaals opgevallen dat deze een andere dissel hebben dan de kippers geleverd in bvb. Engeland. Deze Franse kippers worden ook wel aangeboden als 3,5 / 4 / zelf 4,5ton heb ik al eens gelezen. Door dit hogere laadvermogen kan het wel zijn dat de dissel dus zwaarder is uitgevoerd. De remhendel is bij deze Franse kippers ook heel verschillend.
Zoals reeds aangegeven best toch opteren om de hitch te gebruiken.
Mvg
Jan
Zoals reeds aangegeven best toch opteren om de hitch te gebruiken.
Mvg
Jan
Dat klopt dat ze in Frankrijk vaker te zien zijn. Ik zou liefst een model willen aanschaffen om in de hitch te hangen. Maar het zou fijn zijn mocht ik deze op de andere trekker ook gewoon kan aanhangen op een hoogte van 40 cm.
Iemand een gedachte van hoe hoog de aansluitingshoogte van een hitch is?
mvg
Iemand een gedachte van hoe hoog de aansluitingshoogte van een hitch is?
mvg
Ik zou voor een hitch gaan, veiliger en meer asdruk zeker als je zachte grond inrij met je tef, hij gaat gewoon door ,wel heel langzaam maar hij gaat door, en als je op dat punt kom heb je kans dat hij de trekker achterover trekt ! Als hij hoger dan de achteras zit gekoppeld , dus gewoon een hitch nemen, ook de trekkers van nu kunnen met een hitch uitgevoerd worden, dat is ook voor de veilig heid dus
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.
-
- Contacteer:
Hello Saraeva,
De hitch hoogte is ca 5 cm onder je achteras van een TE of 35. En da's toch dikke 30 cm. Onze BAV kun je ook op de deutz best gebruiken ondanks het hogere aankoppelen op de zwaaihaak, staat ie wel een stuk achterover. Het hoge trekpunt op de deutz is bijna een meter van de grond en da's te veel voor een klein kippertje als deze.
Met een 7 tons BAV in het hoge trekpunt op de deutz kun je wel degelijk merken dat de zaak veel minder stabiel is. We hebben toen grond gereden en voor een dag een dikke fiat er bij gehad met een 14 ton tandem kipper. Die zat laag aangekoppeld en ondank het veel grotere gewicht een stuk stabieler !.
Ik heb met m'n TEF en een dexta kipper 2 kuub zand verreden. Voor de duidelijkheid, een kuub zand weegt gort droog ca 1800Kg, dus met de kipper dikke 4 ton aan de hitch. Geen enkel probleem ondervonden, volkomen stabiel. De foto's daarvan staan in "aan het werk" op de foto pagina !.
Afgelopen zaterdag met de BAV achter mn 35 nog hout gereden, vergeten foto's te maken maar de bomen zijn nog niet op dus komt nog wel !.
Groetjes,
René.
De hitch hoogte is ca 5 cm onder je achteras van een TE of 35. En da's toch dikke 30 cm. Onze BAV kun je ook op de deutz best gebruiken ondanks het hogere aankoppelen op de zwaaihaak, staat ie wel een stuk achterover. Het hoge trekpunt op de deutz is bijna een meter van de grond en da's te veel voor een klein kippertje als deze.
Met een 7 tons BAV in het hoge trekpunt op de deutz kun je wel degelijk merken dat de zaak veel minder stabiel is. We hebben toen grond gereden en voor een dag een dikke fiat er bij gehad met een 14 ton tandem kipper. Die zat laag aangekoppeld en ondank het veel grotere gewicht een stuk stabieler !.
Ik heb met m'n TEF en een dexta kipper 2 kuub zand verreden. Voor de duidelijkheid, een kuub zand weegt gort droog ca 1800Kg, dus met de kipper dikke 4 ton aan de hitch. Geen enkel probleem ondervonden, volkomen stabiel. De foto's daarvan staan in "aan het werk" op de foto pagina !.
Afgelopen zaterdag met de BAV achter mn 35 nog hout gereden, vergeten foto's te maken maar de bomen zijn nog niet op dus komt nog wel !.
Groetjes,
René.
afgelopen zaterdag de paardenmest weg gereden met de kipper, de bak maat is 1,80 bij 3,20 meter, dus ik schat een 5 kuub mest erin, en het gewicht van natte paardenmest is ? Je zie het zand op de voorgrond liggen waar ik door heen moest draaien weer terug erdoor, en dan rechts achteruit in parkeren , geen moeite mee en ook geen steiger problemen, die Harry ferguson heeft hier dus heel goed over nagedacht ! En ga nou niet zelf vangmuilen en pen verbinders lassen , de brede knik pen die onder de totstang bevestiging zit is niet gemaakt voor deze krachten , er breken stukken uit je achterbrug als je met zulke gewichten gaan spelen !
- Bijlagen
-
- IMG_0105.jpg (107.51 KiB) 8248 keer bekeken
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.