Aansluiten knipperlichtdoos.

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
cvl

Aansluiten knipperlichtdoos.

Bericht door cvl »

Beste Forum, ik wou op mijn Ferguson TEF20 (diesel 1952) een knipperlichtdoos (foto 1) aansluiten volgens de gegevens op de verpakking (foto1). Omdat de + pool hier origineel verbonden is met de massa (foto 2), lukt het niet om deze te doen werken. Daarom heb ik de + en - polen omgedraaid en de polarisatie procedure (foto 3) zoals in FAQ uitgelegd toegepast. Na het starten van de motor wijkt de wijzer van de ampèremeter toch nog naar links (negatief). Heeft hier iemand ervaring mee? Alvast bedankt. Mvg. Chris
Bijlagen
FOTO 3.JPG
FOTO 3.JPG (111.16 KiB) 3992 keer bekeken
FOTO 2.JPG
FOTO 2.JPG (134.18 KiB) 3992 keer bekeken
FOTO 1.JPG
FOTO 1.JPG (86 KiB) 3992 keer bekeken

ruud smit
Contacteer:

Re: Aansluiten knipperlichtdoos.

Bericht door ruud smit »

beste Chris
ik heb een aparte plus en een aparte min gemaakt die geheel los staan van de trekker en accu, dus een + en een - draad van de accu polen gepakt en toen de boel aangesloten , op de knipperlichten unit heb ik ook 2 draden erheen, dus niet de behuizing als - gebruiken en op het chassis zetten en contact maken ,dus een beetje aan passen en logische denken, bij mij werkt het !
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Chris,

Als je de draden van de beide aansluitingen op de ampere meter omwisselt zal de wijzer de juiste kant opgaan.

Je moet per kant 2 lampen van 21 watt aansluiten om ze te laten knipperen.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Gebruik een knipperrelais met maar 2 aansluitingen.
Dat werkt altijd, ook bij + aan de massa.
Werkt het niet (zoals bij sommige moderne uitvoeringen) dan even de twee draden verwisselen.
Zie bijvoorbeeld de onderstaande link.
http://www.rdae.nl/ka-052128-knipperautomaat.html
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie