rookt extreme uit uitlaat poort.
Moderators: Tony, fergie, admin
rookt extreme uit uitlaat poort.
Hallo leden.
Binnenkort ga ik aan het blok beginnen wat revisie betreft. maar wat mij voortijdig op valt is het volgende.
Ik heb het uitlaat spruit stuk gedemonterd en de tef diesel stationeer laten draaien om af te lezen warm hij zo rookt bij toeren verhogen.
toen viel me het volgende op.
Bij koude moter uitgang 1,2 en 4 normaal geringe rook uit stoot.
uitgang 3 veel zwarte rook met ploffend structuur
spuitstuk even weer gemonteerd. om verder warm te draaien.
spuitstuk weer verwijderd e zag het volgende
Bij warme motor uitgang 1 en 4 normaal gering rook uit stoot.
uitgang 2 komt olie vrij.
uitgang 3 matige zwarte rook en stuctuur iets rustige wel wat plofferig
Bij het vrij komen van de olie zal het waarschijnlijk de kleppen of gelijders zijn. Wie kan mij hierover iets vertellen. Zoals bijvoorbeeld de klepgeleiders zijn die makkelijk te vervangen of is dit iets voor een riviesie bedrijf. Ik ben wel benieuwd wat hier een oorzaak van kan zien.
Binnenkort ga ik aan het blok beginnen wat revisie betreft. maar wat mij voortijdig op valt is het volgende.
Ik heb het uitlaat spruit stuk gedemonterd en de tef diesel stationeer laten draaien om af te lezen warm hij zo rookt bij toeren verhogen.
toen viel me het volgende op.
Bij koude moter uitgang 1,2 en 4 normaal geringe rook uit stoot.
uitgang 3 veel zwarte rook met ploffend structuur
spuitstuk even weer gemonteerd. om verder warm te draaien.
spuitstuk weer verwijderd e zag het volgende
Bij warme motor uitgang 1 en 4 normaal gering rook uit stoot.
uitgang 2 komt olie vrij.
uitgang 3 matige zwarte rook en stuctuur iets rustige wel wat plofferig
Bij het vrij komen van de olie zal het waarschijnlijk de kleppen of gelijders zijn. Wie kan mij hierover iets vertellen. Zoals bijvoorbeeld de klepgeleiders zijn die makkelijk te vervangen of is dit iets voor een riviesie bedrijf. Ik ben wel benieuwd wat hier een oorzaak van kan zien.
Re: rookt extreme uit uitlaat poort.
beste Rob
Ik heb destijds een kop revisie gedaan, nieuwe klepzittingen ,nieuwe kleppen en geleiders, kortom de kop is weer als nieuw , laten doen door een revisie bedrijf, niet goedkoop maar wel waard, het is wel een belangrijk deel waar de motor op draait ! Dus het is nooit weg om te doen, het is alleen wat je ervoor over heb en wat je wil besteden! Maar doe het niet half, later krijg je spijt ervan
Gr ruud smit
Ik heb destijds een kop revisie gedaan, nieuwe klepzittingen ,nieuwe kleppen en geleiders, kortom de kop is weer als nieuw , laten doen door een revisie bedrijf, niet goedkoop maar wel waard, het is wel een belangrijk deel waar de motor op draait ! Dus het is nooit weg om te doen, het is alleen wat je ervoor over heb en wat je wil besteden! Maar doe het niet half, later krijg je spijt ervan
Gr ruud smit
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.
Re: rookt extreme uit uitlaat poort.
Hoi ruud bedankt voor je reactie.
Maar er schiet toch een puntje in mijn gedachten. Kan er ook een te veel aan brandstof op de derde cilinder afgesteld zijn. Aan de brandstof pomp zie je namelijk vier gleuf schroeven. Of zijn die niet afzonderlijk te stellen. Ik kan hier tot nu toe niets over vinden op het forum.
Weet jij hier meer van.
Groeten Robert
Maar er schiet toch een puntje in mijn gedachten. Kan er ook een te veel aan brandstof op de derde cilinder afgesteld zijn. Aan de brandstof pomp zie je namelijk vier gleuf schroeven. Of zijn die niet afzonderlijk te stellen. Ik kan hier tot nu toe niets over vinden op het forum.
Weet jij hier meer van.
Groeten Robert
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: rookt extreme uit uitlaat poort.
Hello Robert,
Als de olie druk goed is in warme toestand en de motor ademt niet zwaar door de carter ontluchting (filter links achter op de motor) dan is een koprevisie een goede keuze, ik geloof dat voor zeker 50% de compressie van de kop (kleppen) afhangt en dus zou het wel eens kunnen dat je na de koprevisie weer een heel poos voort kunt mits genoemde voorwaarden ok zijn.
Een kop revisie is niet goedkoop, reken 10-15 euro per klep (8x) voor het plaatsen van de gelijder en ruimen hier van en opnieuw frezen van de zittingen. Tevens op letten dat de gelijders die geplaatst worden naderhand van boven afgeschuind worden tot er een randje van ca 0,5 mm over is. Hierbovenop komen dan nog de kosten voor de gelijders en kleppen zelf.
Groetjes,
René.
Als de olie druk goed is in warme toestand en de motor ademt niet zwaar door de carter ontluchting (filter links achter op de motor) dan is een koprevisie een goede keuze, ik geloof dat voor zeker 50% de compressie van de kop (kleppen) afhangt en dus zou het wel eens kunnen dat je na de koprevisie weer een heel poos voort kunt mits genoemde voorwaarden ok zijn.
Een kop revisie is niet goedkoop, reken 10-15 euro per klep (8x) voor het plaatsen van de gelijder en ruimen hier van en opnieuw frezen van de zittingen. Tevens op letten dat de gelijders die geplaatst worden naderhand van boven afgeschuind worden tot er een randje van ca 0,5 mm over is. Hierbovenop komen dan nog de kosten voor de gelijders en kleppen zelf.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: rookt extreme uit uitlaat poort.
halle leden. bedankt voor het andtwoorden morgen de kop er is afhalen is kijken wat er af te lezen is. mijn mijn voor gevoel zegt ook riviseren.
groeten robert.
groeten robert.
Re: rookt extreme uit uitlaat poort.
Vandaag even de kop er af gehaald om te kijken wat er nu loos is.
Merk veel speling tussen gelijder en klep.
maar ook groeven in de raak vlakken.
Wie kan mij hier meer over vertellen wat belangrijke punten beterft dan kan ik ze door geven aan het revisie bedrijf.
Groeten robert.
ook nog even een foto geplaatst
Merk veel speling tussen gelijder en klep.
maar ook groeven in de raak vlakken.
Wie kan mij hier meer over vertellen wat belangrijke punten beterft dan kan ik ze door geven aan het revisie bedrijf.
Groeten robert.
ook nog even een foto geplaatst
Re: rookt extreme uit uitlaat poort.
de groeven volgd nog een betere foto.
- Bijlagen
-
- Afbeelding 003 b.JPG (25.89 KiB) 9536 keer bekeken
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: rookt extreme uit uitlaat poort.
Hello Rob,
Dit zie je vaker bij motoren die lang hebben gestaan. Meestal alleen de kleppen die los stonden maar soms ook meer. De roest duivel heeft hier voor gezorgd. Dat komt allemaal goed bij een koprevisie enkel moet je nu ook rekening houden met eventueel nieuwe zittingen plaatsen omdat de kleppen anders te diep gaan liggen. Om deze namelijk weer sluitend te krijgen moet er teveel weg gefreesd worden en zakken de kleppen te diep. Dit scheelt je compressie druk en daar was het nou net om te doen.
Groetjes,
René.
Dit zie je vaker bij motoren die lang hebben gestaan. Meestal alleen de kleppen die los stonden maar soms ook meer. De roest duivel heeft hier voor gezorgd. Dat komt allemaal goed bij een koprevisie enkel moet je nu ook rekening houden met eventueel nieuwe zittingen plaatsen omdat de kleppen anders te diep gaan liggen. Om deze namelijk weer sluitend te krijgen moet er teveel weg gefreesd worden en zakken de kleppen te diep. Dit scheelt je compressie druk en daar was het nou net om te doen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: rookt extreme uit uitlaat poort.
dat kan wel kloppen inderdaad deze trekker werdt zelden gebruikt. op dit moment de kop volledig gedemonteerd om hem weg te brengen voor vlakken bewerking. de geleiders zelf kunnen verwijderen.
weet iemand op hoeveel graden schuin die raak vlakken zijn. mochten ze er na vragen of is dit een standaard schuinte.
groeten robert.
weet iemand op hoeveel graden schuin die raak vlakken zijn. mochten ze er na vragen of is dit een standaard schuinte.
groeten robert.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: rookt extreme uit uitlaat poort.
Hello Robert,
Een kop laten vlakken lijkt wel mode maar als hij binnen spec is (0,1mm uit vlak) dan zou ik hem niet laten vlakken. De randen van de voorkamers worden mes scherp.
De klep zitting hoek is de standaard 45º (90º) of eigenlijk 44.5º (89º). De kleppen moeten een tiende of zo boven de kop uit steken.
Groetjes,
René.
Een kop laten vlakken lijkt wel mode maar als hij binnen spec is (0,1mm uit vlak) dan zou ik hem niet laten vlakken. De randen van de voorkamers worden mes scherp.
De klep zitting hoek is de standaard 45º (90º) of eigenlijk 44.5º (89º). De kleppen moeten een tiende of zo boven de kop uit steken.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: rookt extreme uit uitlaat poort.
Met alleen vlakken kom je er niet , zou even vragen aan het revisie bedrijf wat precies nodig is en ook een prijs indicatie vragen !
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.
Re: rookt extreme uit uitlaat poort.
Hoi leden.
vrijdag de kop weg gebracht voor gehele revisie. ik wilde dit gewoon goed in orde hebben.
dus is er naar mijn mening maar een optie en dat is totaal aanpak. bewerken. geleiders, nieuwe kleppen en veren. als het dan straks nog niet olie dicht is weet ik het ook niet meer
.
nu maar het onderblok verder demonteren. kop is eind van de week klaar
groeten robert.
vrijdag de kop weg gebracht voor gehele revisie. ik wilde dit gewoon goed in orde hebben.
dus is er naar mijn mening maar een optie en dat is totaal aanpak. bewerken. geleiders, nieuwe kleppen en veren. als het dan straks nog niet olie dicht is weet ik het ook niet meer

nu maar het onderblok verder demonteren. kop is eind van de week klaar

groeten robert.