Versnellingspook draait in het rond.

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Assinkm

Versnellingspook draait in het rond.

Bericht door Assinkm »

Ik heb een Massey Ferguson type 130 waarvan het versnellingspookje sinds kort in het rond draait. Gezien de knik in het pookje is dat erg lastig. Het lijkt of er een breekpennetje o.i.d. gebroken is.
Voor zover ik het kan bekijken moet de tractor van de versnellingsbak gescheiden worden. om er bij te kunnen. Dit lijkt me onzinnig.
Heeft een van jullie ervaring hoe dit op te lossen is, voordat ik de hele boel ga slopen.

Ik zou er erg mee geholpen zijn.
Alvast hartelijk dank voor de te nemen moeite.

Riny

Assinkm

Re: Versnellingspook draait in het rond.

Bericht door Assinkm »

Hoi Elempe,

Heel hartelijk bedankt voor het advies. Nu weet ik waar ik aan toe ben.
Helemaal super. Hier wordt ik blij van.
Je bent zelf ook druk in de weer. Zier er erg goed uit.

Assinkm

Re: Versnellingspook draait in het rond.

Bericht door Assinkm »

elenpe schreef:Dat uw pook krom staat is al niet normaal. De 25/30/130 hebben gewone rechte schakelassen , dus niets met en knikje in en zij kunnen allemaal ronddraaien zowel de grote als de kleine pook. Het maakt dan ook niet uit of ze kunnen ronddraaien .Dus het feit dat uw pook krom staat is hier het probleem. Om er bij te kunnen moet je het hefdeksel er vanaf nemen. Dit deksel kan je na het verwijderen van de bouten er zo vanaf halen , dus geen dingen onderaan in de bak waar je moet op letten.

Groeten
Peter

Hoi Peter,
Ik heb vandaag het pookje keurig recht gekregen zonder hem te demonteren, door hem op het knikpunt te verhitten en het pookje te verbuigen. Dit moest ik wel drie keer herhalen om het keurig recht te krijgen.
Om de hitte zoveel mogelijk boven de versnellingsbak te houden heb ik een metalen plaat met een gat er in over het pookje geschoven, zodat ik boven deze plaat een smalle brander kon gebruiken.

Er hoefde dus verder niets meer gedemonteerd te worden en hij schakelt weer als nieuw.

Nogmaals dank voor de super tip.
Riny

Plaats reactie