hallo iedereen,
ik lees op verschillende plekken dan de + over het chassis loopt maar toen ik mijn tef ging ophalen (hij liep toen niet) zat de - aan het chassis heb nieuwe accu gekocht omdat de oude niet meer werkte heb deze ook met de - op het chassis aangesloten trekker starte slecht dan sloeg hij wel aan en dan helemaal geen beweging maar hij draaide wel de goede kant op want er kwam rook uit de uitlaat en anders zou dit toch niet kunnen ofwel?
mijn kennis over de electra is verschikkelijk slecht dus verbeter me vooral als ik iets niet goed heb.
trekker loopt wel gelukkig ;p hebben hem aangetrokken gooide toen olie bij de startmoter eruit trekker licht nu uit elkaar want keering aan de kant van de versnellingsbak vanuit de koppeling was slecht. heeft 15 jaar in een loods stilgestaan volgens de vorige eigenaar.
groeten,
marc
stroom op een TEF
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Re: stroom op een TEF
Hello Mark,
Of je nu plus of min aan massa hebt maakt voor de startmotor niets uit, die loopt hoe dan ook altijd de goede kant op. Als je de zaak weer om zou willen draaien dan moet je alleen de dynamo polarizeren of als er een wissel stroom dynamo op zit dan is dat helemaal geen optie.
Er staan diverse zaken hier op het forum in de FAQ afdeling van veel gestelde vragen, kijk maar eens, veel nuttige info over de koppeling, splitsen van de trekker en de alu-legering van de bak en waar je allemaal op moet letten.
Groetjes,
René.
Of je nu plus of min aan massa hebt maakt voor de startmotor niets uit, die loopt hoe dan ook altijd de goede kant op. Als je de zaak weer om zou willen draaien dan moet je alleen de dynamo polarizeren of als er een wissel stroom dynamo op zit dan is dat helemaal geen optie.
Er staan diverse zaken hier op het forum in de FAQ afdeling van veel gestelde vragen, kijk maar eens, veel nuttige info over de koppeling, splitsen van de trekker en de alu-legering van de bak en waar je allemaal op moet letten.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....