Nadat de langverwachte Fergie-positioner all the way from Australia uiteindelijk in mijn schuurtje belandde, was het een kwestie van plug-and play 'm te monteren. Okay, ik moest twee gaatjes van het kwadrant een klein beetje uitvijlen (vooral verf en wat roest), maar daarna liet het kleinood zich zonder problemen monteren en afstellen.
In eerste instantie viel e.e.a. me wat tegen qua afwerking. Lelijke lasnaden, niet alles mooi aansluitend en stiekem verwacht je dat toch wel een beetje voor zoveel geld, want wat er in totaliteit in het zakje zat was slechts een handjevol onderdelen. Toch, de afwerking buiten beschouwing gelaten lijkt de boel kwalitatief wel dik in orde. Natuurlijk weten we dat pas zeker na een paar jaar gebruik, maar vooralsnog heb ik er wel vertrouwen in.
Het beetje dat ik nog mopperde verdween direct toen ik de bloter achter de TEA hing en voor de tweede maal in mijn leven met een tractor het gras ging maaien. Kenmerkte de eerste keer zich nog door een ongemerkt omhooglopende hef, een aftakas als een banaan en urenlang wachten tot het mes uitgedraaid was, afkoppelen van de as, hef omhoog, achteruit rijden, hef omlaag, aankoppelen as en weer maaien (lachen mag...), dit keer was de klus in minder dan de helft van de tijd geklaard:
Maaien, hef tot het verstelbare aanslagnokje, keren of achteruitrijden en weer verder. WAT EEN LUXE!!!
Samen met de vrijloopkoppeling die ik erop heb gezet is dit de beste upgrade die je je Fergie kunt geven. Althans, in mijn bescheiden ogen dan.
Dus eindelijk eens lekker relaxt grasgemaaid. Blijkt zo'n Fergie alsnog een heerlijk praktisch tractortje.

Groet!
Tim