Hallo Ferguson mannen,
Een kennis van mij heeft een Tef en problemen met zijn hef. Het maakt niet uit in welke stand hij de hendel op het kwadrant zet de het blijft omhoog gaan.
Als hij de trekker stil zet en dan de hendel in de laagste stand zet, gaat de hef na het starten gelijk weer omhoog??
Dit is tijdens het ploegen gebeurt en gaat niet meer weg. Heeft iemand een idee?
Voordat ik ff ga kijken is het prettig om alvast wat zaken te kunnen uitsluiten.
Groet Martien
Hef inrichting Tef
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: Hef inrichting Tef
Hallo Martien,
Pompt de hefpomp ook zo ver omhoog dat deze afblaast via het overdrukventiel?
Regelventiel blijft hangen?
Mechanisme tussen kwadrant en hefpomp defect?
Wat olie aftappen en zijdeksel losnemen en kijken wat er gebeurt als je de handel op het kwadrant bedient.
Groeten Wim.
Pompt de hefpomp ook zo ver omhoog dat deze afblaast via het overdrukventiel?
Regelventiel blijft hangen?
Mechanisme tussen kwadrant en hefpomp defect?
Wat olie aftappen en zijdeksel losnemen en kijken wat er gebeurt als je de handel op het kwadrant bedient.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Ik ga voor de tweede optie van Wim. Dat het dwarsasje van de vork is gegaan zodat het regelventiel in stand heffen (druk) blijft staan.
Om dit te voorkomen kun je een bruggetje (draadeind) tussen de vork plaatsen. Verwacht dat die er nu niet in zit.
Aftakas uit zijn werk doet de hef ook zakken.
Om dit te voorkomen kun je een bruggetje (draadeind) tussen de vork plaatsen. Verwacht dat die er nu niet in zit.
Aftakas uit zijn werk doet de hef ook zakken.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
Hallo Wim en Symen,
Ik zal dit bericht doorgeven aan de eigenaar van de trekker. Sorry voor de late reactie, je kent het wel druk druk druk.
Groet Martien
Ik zal dit bericht doorgeven aan de eigenaar van de trekker. Sorry voor de late reactie, je kent het wel druk druk druk.
Groet Martien